Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1285047
@dollarkungen, Härligt! Bild är ett måste sen, men det vet du ju om ;)
av Nystrom7
#1285051
Vart görs sänkningen till det priset? Frågade min servicetekniker och han gissade på runt 10 för jobbet och hjulinställningen.

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Användarvisningsbild
av grillchips
#1285052
@Nystrom7, hos Volvo? En sån här grej hade jag definitivt gjort någon annanstans än där. Varför? Ja, du skrev det själv.
av Nystrom7
#1285054
Jo det var på Volvo. Du har nog en poäng i det du säger Bild
grillchips skrev:@Nystrom7, hos Volvo? En sån här grej hade jag definitivt gjort någon annanstans än där. Varför? Ja, du skrev det själv.
Skickat från min Pixel via Tapatalk

av TurboJonte
#1285095
Kalibrerar ni sensorerna för dom aktiva stödsystemen efter att ni har sänkt era bilar?

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

av stevvee
#1285128
dollarkungen skrev:Konstigt att det skiljer så mycket mellan olika volvo verkstäder! Bor ni i storstäder då?
Inge konstigt alls. Priserna måste följa ex hyror och löner osv. Ingen höjer ju ögonbrynen på att lönerna kan skilja mellan verkstäder ?

Bmw Solna tappade kunder till Uppsala pga att uppsala hade ca 900kr timmen medans solna 1600 (”snittpris”, större bil = dyrare priser)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av SundanceKid
#1294298
Molind skrev:Ni som upplever att eran bil är för låg bak, vilket mått har ni på distansen? Själv har jag 21mm distans på min V90 R-Design och min är för låg bak enligt Volvos spec.
Har fått reda på att R-Design skall vara 376mm bak +/- 10mm. Mätt från mitten på navet till skärmkant. Den är 365,6mm och 364mm bak.

Och ni som har fått distansen bytt, till vilken distans fick ni?
Har du bild på din med 21 mm?

Skickat från min ONEPLUS 6T

  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]