Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nystrom7
#1307817
dollarkungen skrev:
Nystrom7 skrev: ons 27 mar 2019, 06:36
Eritom skrev:Enkelt å montere selv om man har gjort sånt før!724F1358-827C-4C52-A95E-3C56CFBB7588.jpeg
Fram är det nog inga problem, blir värre bak när man inte har nåt riktigt garage tyvärr. Sen är det skönt att få hjulinställningen direkt.

Vad är det för sats på din? Den ser perfekt utBild

Skickat från min Pixel via Tapatalk
Eibach pro 20mm.
Var eritom jag citerade. Den såg lite lägre ut Bild

Skickat från min Pixel via Tapatalk

av perr
#1322756
TarjeiK skrev:Takk for svar. Bestilte 25mm eibach i dag så får vi se. Ble 10mm spacere da det så ut som 15mm ville blitt litt mye med tanke på steinsprut osv langs sidene. Blir spennende og se.
Det var bilmodecenteret som sa at heico på t8 ikke ble bra og at der er eibach som lager heico fjærene. Men Eibach Norge fiksa en kjempedeal for meg så da blir det å prøve. :)
Hej, hur gick det,
provade du att sänka T8an? Blev det bra, har du(eller någon annan) en bild?
av SundanceKid
#1343018
perr skrev:
TarjeiK skrev:Takk for svar. Bestilte 25mm eibach i dag så får vi se. Ble 10mm spacere da det så ut som 15mm ville blitt litt mye med tanke på steinsprut osv langs sidene. Blir spennende og se.
Det var bilmodecenteret som sa at heico på t8 ikke ble bra og at der er eibach som lager heico fjærene. Men Eibach Norge fiksa en kjempedeal for meg så da blir det å prøve. :)
Hej, hur gick det,
provade du att sänka T8an? Blev det bra, har du(eller någon annan) en bild?
Du har inte luftsystem eller?
av perr
#1343019
SundanceKid skrev:
perr skrev:
TarjeiK skrev:Takk for svar. Bestilte 25mm eibach i dag så får vi se. Ble 10mm spacere da det så ut som 15mm ville blitt litt mye med tanke på steinsprut osv langs sidene. Blir spennende og se.
Det var bilmodecenteret som sa at heico på t8 ikke ble bra og at der er eibach som lager heico fjærene. Men Eibach Norge fiksa en kjempedeal for meg så da blir det å prøve. :)
Hej, hur gick det,
provade du att sänka T8an? Blev det bra, har du(eller någon annan) en bild?
Du har inte luftsystem eller?
Nope
av Paradoxplaza
#1383778
Uppdaterar en gammal tråd, men vet att det fortfarande är många som har problem med att sina V90 är alldeles för låga bak. Hittade dessa distansbrickor hos BSR som man kan justera höjden bak med, 2mm åt gången tills man hittar rätt höjd. Kanske kan vara något för en del här inne.

Länk: https://sv.bsr.se/produkt/shims-2mm-215020/
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1383798
Kan vara bådadera men i mina ögon mera fult med för högt ställd framvagn. Ta den Blocket S90 https://www.blocket.se/vi/91279083.htm Jag skulle säga främst ett problem med framvagnen är för högt ställd.

Tyvärr tog jag inte bild när de byte mina på original spiral fjädern jämfört med eibach, men okomprimerad var eibach 15 cm kortare. Så andra egenskaper förändras i en framvagnssänkning än bara sänkning.

Vad blir skillnad om en i original lång fjäder komprimeras till samma längd som en kort eibach fjäder?

+ nu ser bilen ut som det skulle behövt vara från fabrik
+ klånkljudet försvann som ibland kunde bli när väggupp passerades
+ tendensen med vibrationer försvann
+ mindre kräng i rondellerna

- kanske en aning mer vägkontakt men förvånansvärt lite.

Stackars bil man ser fjäderbenen fram på Bild
IMG_3989.jpg
IMG_3989.jpg (38.47 KiB) Visad 656 gånger
av AfrooDite
#1449323
B351AC46-A573-4142-B705-09658A15D804.jpeg
B351AC46-A573-4142-B705-09658A15D804.jpeg (1.05 MiB) Visad 286 gånger
Hej, jag vet inte om jag ska höja bilen bak 1 cm eller sänka min V90 r-design 2019 för att jag tycker den inte ser riktigt bra ut med bakhänget.

Vad är eran erfarenhet? Bilen är ju lite stötig som den är orginal r-design, men ändå går den riktigt bra efter vägen.
Spontant tänker jag sänka endast fram 25mm, alltså 1 cm till från r-design som redan är sänkt 15mm om jag läst tråden rätt.
Så, vad är era erfarenheter att sänka.
Har 20” hjul med 40profil på däcken.
Vore superkul om någon vill posta en bild på era bilar.
Sänksatsen jag ev tänker montera
https://www.j-spec.se/chassi/hjulupphan ... 0-ii-2016-
av menbj0
#1449335
Hejsan, jag har precis beställt en V90 T8 Inscr. med luftfjädring. Är de fortfarande för låga bak eller är det fixat nu?!
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]