Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jocco
#1125046
Är en en nybliven ägare till en V90 och retar mig på att det manuella insynsskyddet åker upp av sig själv under färd.
Skulle inte bry mig om det inte var för att det begränsar sikten bakåt (vill ju inte missa om det dyker upp ett blåljus i häcken).

Är det jag som inte gör rätt eller är det någon annan som upplever samma problem?
av jocco
#1127006
Har hittat felet, granskade låsmekanismen på båda sidor och ser att den högra saknar en liten plastbit. Blir till att besöka återförsäljaren och få det åtgärdat.
av jocco
#1139266
Fortfarande inte åtgärdat, fick tid på verkstaden veckan före jul men tyvärr hade de beställt hem fel grejor (detta trots att det noterats tidigare att det var svårt att hitta reservdelar till det manuella varianten!) En temporär limning gjordes men det höll inte länge. Väntar på att bli kontaktad för ett nytt besök.. fortsättning följer!
av raven76
#1139292
Jag tycker jag läser om många som har problem med att den där plastbiten går sönder. Verkar inte vara världens mest robusta grej, eller jag fel? Jag har inte fått min bil än så jag vet inte ens hur den där plastbiten ser ut.
av Goldenbroker
#1139359
Detta är ett välkänt fel och finns ej kvar på bilar som levereras nu.

Vid besök hos verkstad så byter dom numera båda sidor så att felet inte uppstår igen.

Det som har varit problem med enl. Min verkstad, är en fjäder..
Om den lossar eller går sönder eller rent av har söndriga något annat(som en plastbit t.e.x) framgick inte..

Skickat från min android
av jocco
#1147438
Nu är konsolen (enbart den högra) bytt, får hopps den håller nu..
av enoodma
#1372336
Hej,
har en tre år gammal V90 och tyvärr drabbats av samma problem. Båda plastbitarna som håller insynsskyddet har gått sönder. Någon som vet om man kan byta dem själv. Känns surt att betalala en massa på verkstad för detta. Detta är min första Volvo och tyvärr är det mycket småsaker som går sönder
Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa […]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]