Sida 1 av 1
Spotify
Postat: tor 29 sep 2016, 21:52
av mikolsson
Har en XC90 2017 som jag upplever har stora problem med spotifyappen. Den buffrar i evigheter ibland mellan låtarna och ibland startar hela panelen om sig flera gånger. Är det någon mer än jag som upplever samma problem?'
Jag använder bilens eget modem med telenor 4G.
Re: Spotify
Postat: tis 04 okt 2016, 19:14
av larsza
Jag upplever samma sak i min XC90 MY17. Ibland kan det ta flera minuter/kilometer innan uppspelningen kommer igång när man börjar köra. Känns som en riktigt risig implementation av spotify som man hoppas de förbättrar. Helt otroligt t.ex. att de inte kan hålla åtminsone senste låten i minnet så att man direkt kan sätta igång musiken när man sätter sig i bilen. Vet inte vem man ska klaga hos, Spotify eller Volvo?
Re: Spotify
Postat: tis 04 okt 2016, 20:25
av Gorban
Efter att jag lyckats vända SIM-kortet fel så fick jag sedan Telenor-kortet att fungera och Spotify fungerar utmärkt. Bilen kopplar upp sig på under en minut när jag låser upp bilen och startar motorn.
Re: Spotify
Postat: tis 04 okt 2016, 20:40
av andreas 80
Hade jätteproblem med simkort från Telenor tillsammans med det inbyggda modemet.
Numera kör jag hotspot från mobilen och det funkar mycket bättre. Startar inom 1 minut.
Men kan hålla med om att den borde ha buffrat upp lite så att den fortsätter med senaste låten direkt man startat bilen.
Dock har jag problem någon gång per månad att den vägrar hitta några nätverk vilket kräver omstart av bilen.
Förövrigt har spotify funkat riktigt bra.
Re: Spotify
Postat: fre 07 okt 2016, 22:02
av mikolsson
Nu har jag bokat tid på Volvo, dom får lösa detta. Jag får även timeout i Volvo on Call appen när jag aktiverar olika funktioner på bilen.
Det är inte ok att saker inte funkar på en bil för dom här pengarna.