Sida 1 av 3

Polestar trim för T8

Postat: tis 14 jun 2016, 10:24
av volvokhaled

Re: Polestar trim för T8

Postat: tis 14 jun 2016, 11:05
av XC90_Executive
Äntligen! :-)-)

Re: Polestar trim för T8

Postat: tis 14 jun 2016, 12:03
av volvoT8
Men ärligt 14hk??

Antar att det är för att hålla utsläppsnivåerna men hade ändå förväntat mig nåt mer än 14hk måste jag säga. Borde väl gå att hitta på nåt med batteridriften!?

Re: Polestar trim för T8

Postat: tis 14 jun 2016, 14:03
av XC90_Executive
14hk/40nm kommer kännas. Jag har +8hk/+50nm i min V40 T5 och det gör betydligt mer än man kan tro. Snabbare växlingar, bättre gasrespons osv.

Re: Polestar trim för T8

Postat: tis 14 jun 2016, 14:29
av mikebike
92000:- per sekund i förbättrad acceleration 0-100?

Re: Polestar trim för T8

Postat: tis 14 jun 2016, 15:00
av Schmoyoho
Polestar är ju inte längre ett trim utan lite mjukvarupyssel (som man kanske kan tycka bilen borde haft från början, t.ex under någon sportinställning?) och mer "körbarhet". Bättre vridregister men sämre toppeffekt, typ.

Re: Polestar trim för T8

Postat: ons 15 jun 2016, 16:50
av FlipperNo1
Hej såg artikeln om T8 Polestar.
Jag har ju själv en T8 2017 R-Design och jag tycker faktiskt det var ett riktigt dåligt trimsats de kom med jag hade förväntat mig mera.
Att tjäna 0,1sek är rätt spelar ingen roll på denna bilen och 0% mindre förbrukning endast 14hk dock 40nm.
Jag tror de flesta som har T8 tävlar med sig själva på hur långt man kommer med EL och då spelar inte acceleration någon större roll.

Tex. skulle jag hellre sett att de labbat mer med Elmotorn så som att ge mer effekt och gjort så man kommer längre på Batteriet. Det dem skriver att man skall komma 4,3mil är rena bluffen man kommer MAX 3,2 mil. och då får du köra hur snålt som helst typ rakt fram.

Hur de har fått fram siffran 4,3mil är nog på en testbänk inomhus när dem har runt 10 grader och utan luftmotstånd mm.

Här skulle Polestar visat sitt rätta jag och fått ur mer ur Elmotorn men de kanske inte har den kunskapen"ännu"

Re: Polestar trim för T8

Postat: sön 19 jun 2016, 07:51
av Amli
Det här är ett lika dåligt skämt som till D5. Den "prestandaökning" det är tal på är högst troligt större på två likadana bilar från bandet.
Detta är ett annat körläge och inget annat.

Annars tycker FlipperNo1 idé om längre räckvidd skulle kännas helrätt i tiden och på en bil som T8. Och med mer kapacitet i batteriet skulle högre prestanda komma på köpet.

Re: Polestar trim för T8

Postat: sön 19 jun 2016, 13:19
av LazerHawke
Lugn nu alla ni som får panik över den lilla ökning på pappret men jag lovar er det är mer än bara fjuttig ökning på pappret det är bra samspel mellan motor låda och gaspedal! man märker skillnaden mer än ögonen tar in infot!

Re: Polestar trim för T8

Postat: sön 19 jun 2016, 18:10
av FlipperNo1
Jag ifrågasatte Polestar ang. Trimmet och önskade att dem skulle försökt göra så EL motorn får mer effekt och mer batteritid i trimmet istället och fick detta svaret:
Tack för visat intresse för Polestar!
Tyvärr finns det inget vi kan göra åt batterikapaciteten i T8, då bilens konstruktion inte tillåter detta