Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1085499
imponerad av folk som hittar på egna lösningar.På en ny bil dessutom.Sen har ju vi människor olika tycke och smak(som tur är).Den ser ju ut att ha fjädring kvar.Ser många unga grabbar i bilar som är extremt sänkta.Halva hjulet inne i hjulhuset,studsar fram på vägen.Hamna bakom en Bmw 80-talare på motorvägen.Körde 70 km/h.När jag körde om ,såg jag att den var toksänkt.Svarta baklysen=målade gula lysen fram.Måste vart en riktig njurdödare
#1085526
VolvoB20 skrev:Grymt fult, ser ut som en SUV där fjädringen har säckat ihop totalt..... tur att det är enkelt att återställa.
Tack för det. B20 äger ;-) vi har alla olika smaker och tur är väl det hur kul är det om alla hade lika bilar.
Senast redigerad av 1 FlipperNo1, redigerad totalt 0 gånger.
#1085531
MartinS skrev:Det är svårt att få in 7 pers i en V90...

Huvudsaken är väl att TS tycker det är kul/fräckt/snyggt?!
Tack Martin du träffade huvudet på spiken.
Finns inte många 7 sitsiga suvar som är hybrider tex.
och jag gillar inte vara som alla Svenssons därav att jag fixar mina bilar lite.

PS. Till alla som tycker den är för låg så kanske ni inte läste hela texten i slutet av min beskrivning. Detta är IN och UR stigning läget bilen går upp ca.2cm under Power körning.
#1085533
Amli skrev:Jag brukar gilla när man sänker bilen lite men det går till en viss gräns och efter det ser det ut som dämparna är trasiga och så är det i detta fallet (framför allt baktill). Det hade däremot sett klart bättre ut om den haft 22" fälgarna istället för de 20" som sitter på och ser väldigt små ut. Jättefin bil i övrigt.
Som sagt läs gärna sista meningarna i min beskrivning Om In och Ur steg läget men decsom inte har detta kan jag förså att de inte vet vad det innebär. Det sänker bilen för att lättare komma in och ur bilen. När bilen startas krymper den upp ca 2cm.
#1085541
Amli skrev:Jag brukar gilla när man sänker bilen lite men det går till en viss gräns och efter det ser det ut som dämparna är trasiga och så är det i detta fallet (framför allt baktill). Det hade däremot sett klart bättre ut om den haft 22" fälgarna istället för de 20" som sitter på och ser väldigt små ut. Jättefin bil i övrigt.
Håller med dig att 22" hade varit bättre 21" hade jag varit nöjd med men jag gillade inte Volvos modeller så jag kommer förhoppningsvis hitta några andra. Tyckte heller inte det var värt 22' extra för 22"are.

Ang. För låg läs andra inlägg jag har gjort ikväll om I och ur stignings läge.
Tack annars.
#1085546
Lövet skrev:Om man sitter lika högt i den som en V90 men har sämre fjädringskomfort, återigen vad är då poängen? Bilen ser ju ut som en Audi Allroad trasiga gummibälgar för 20.000kr.
Vi är 6st i familjen och jag vill ha en hybrid och Fjädringen är inte trasig alls den fungerar perfekt med mycket bra väghållning dessutom. Därav Poängen :D
#1085548
Tanken med detta foruminlägg var bara att visa hur man kan gå tillväga för att sänka en Bil med Luftfjädring för jag gillade denna bil Volvo själv har kommit med och det var mitt motto.
Ha en bra allers.
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (127.45 KiB) Visad 1011 gånger
#1085567
Amli skrev:Jag vet vad det är men missat att du skrev det :oops:
Har du någon bild i Dynamic före och efter sänkningen?
Power mode. Före och efter.
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (174.86 KiB) Visad 1014 gånger
image.jpeg
image.jpeg (131.85 KiB) Visad 1022 gånger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]