Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1085571
Riktigt snygg på power mode.
Jag har alltid tyckt det har känts lite tråkigt att köpa en SUV eftersom jag skulle behöva börja med att sänka den :oops: men det där ser ju riktigt bra ut och i offroad-läget lär i alla fall jag fortfarande klara av alla situationer som jag kan tänkas hamna i.

Mitt största problem nu är att jag har svårt att övertala frugan att vi ska köpa en V90, en XC90 känns inte bara svårt :roll:

Tur är det väl att smaken är delad, annars hade ju allt sett likadant ut.
#1085579
Brainy skrev:Riktigt snygg på power mode.
Jag har alltid tyckt det har känts lite tråkigt att köpa en SUV eftersom jag skulle behöva börja med att sänka den :oops: men det där ser ju riktigt bra ut och i offroad-läget lär i alla fall jag fortfarande klara av alla situationer som jag kan tänkas hamna i.

Mitt största problem nu är att jag har svårt att övertala frugan att vi ska köpa en V90, en XC90 känns inte bara svårt :roll:

Tur är det väl att smaken är delad, annars hade ju allt sett likadant ut.
Sant så var min tanke med. Dock är 6 platser i bilen ett måste för mig om jag inte köper 2 bilar vill säga.
Kika man på 6-7 sitsiga bilar så sållar man bort en hel del. Jag vill samtidigt ha en säker bil som hela familjen kan åka i+ att jag tycker den är snygg bil för jag är oerhört bilintresserad då sållar man bort ännu mer.
Samtidigt ville jag testa Hybrid och då finns bara en bil kvar enl. mig och jag ångrar mig inte en sekund. Det är en fantastisk bil som samtidigt är en lugn och tystgående kan växlas om till i tung racer med Power mode och samtidigt skattebefriad i 5 år. Bara på det tjänar jag 25.000kr imot Q7an jag hade innan.
Få parkera gratis och "tanka" gratis EL mm. Så det finns många fördelar , skaffa mer underbara barn kanske också är en fördel ;-)

Hade gärna köpt Teslas X-Modell men den har ju inte släppts ännu dock lite väl dyr kanske.
#1085584
Schmoyoho skrev:Håller med ovanstående. Sänka en SUV eller höja en V70 ser alltid skumt ut. Såg en V70N som någon höjt till typ XC70N-höjd och det såg precis lika mysko ut. Kanske sett bättre ut om den haft snäppet större däck dock, men vice versa på en XC90 - mindre däck - hade ju antagligen sett riktigt skumt ut.

Kanske en V90 CC hade kunnat vara någonting för dig? Lite mellanhög SUV/CUV?
V90 7sits finns tyvärr inte och definitivt inte i Hybrid.
#1086392
FlipperNo1 skrev:
MartinS skrev:Det är svårt att få in 7 pers i en V90...

Huvudsaken är väl att TS tycker det är kul/fräckt/snyggt?!
Tack Martin du träffade huvudet på spiken.
Finns inte många 7 sitsiga suvar som är hybrider tex.
och jag gillar inte vara som alla Svenssons därav att jag fixar mina bilar lite.

PS. Till alla som tycker den är för låg så kanske ni inte läste hela texten i slutet av min beskrivning. Detta är IN och UR stigning läget bilen går upp ca.2cm under Power körning.

Förlåt, men genom att sabba bilen så ser den ut som en riktig "Ullared"-racer. För folk med dålig smak... (även om den faktiskt blev mer ok i "power mode" eller vad det hette. Min kritik gäller mest den första bilden)
#1086395
Intressant modifikation tycker jag. Håller med om att den i sitt lägsta läge blev för låg (och framförallt, lägre bak än fram ?) men nivån är ju justerbar och upp till var och en. Bra jobbat och thanks for sharing Bob!

Ett av skälen till att jag själv fastnat för en A6 Allroad istället för något volvoalternativ, är just möjligheterna att även i standardutförande både ta mig fram i "skogen" och ha rätt höjd på bilen för att matcha 20" hjul. Dessutom går det att hitta ett par centimeter till i sänkning via datorn.
#1086581
[quote="MathiasS"]Intressant modifikation tycker jag. Håller med om att den i sitt lägsta läge blev för låg (och framförallt, lägre bak än fram ?) men nivån är ju justerbar och upp till var och en. Bra jobbat och thanks for sharing Bob!

Ett av skälen till att jag själv fastnat för en A6 Allroad istället för något volvoalternativ, är just möjligheterna att även i standardutförande både ta mig fram i "skogen" och ha rätt höjd på bilen för att matcha 20" hjul. Dessutom går det att hitta ett par centimeter till i sänkning via datorn.[/

Tackar

Varför den "hänger" lite i baken på lägsta läget är för att min garageuppfart lutar lite. Man kanske ska höja den 5mm för det är enkelt men som den är nu så är den sänkt lika mkt.fram som bak.
Liten kul grej att jag var nere på Volvo och min service tekniker som jag pratade med har aldrig sett en sådan rå och fint sänkt XC90. Han sa också att han tyckte den var lite låg i baken men där lutade det också lite. När jag hissade upp den i power så såg man ett nice Smile :-) och han berömde än en gång hur nice det var.
Han jämförde med andra XC90 som stod vid sidan och sa min var så rätt ! Sedan kom nästan hela försäljnings styrkan ut och berömde hur nice den var.
Han undrade hur jag hade gått tillväga för att göra detta och var imponerad hur enkelt det egentligen var och hur jag kommit på detta. Roligt att berätta för en som är duktig på nya XC90.

Men får nog höja den 5mm iallafall. Så bli alla nöjda.
#1086867
Huvudsaken är ju att du själv är nöjd med bilen! Att Volvosäljarna tyckte att din bil var fin var ingen högoddsare direkt ;)
Jag tycker den blev helt klart bättre i Dynamic (Power mode?) om än fortfarande lite hängig baktill. Men det har säkert som du säger med lutningen av uppfarten att göra.
Kul att du delar med dig.
#1104305
Lövet skrev:Om man sitter lika högt i den som en V90 men har sämre fjädringskomfort, återigen vad är då poängen? Bilen ser ju ut som en Audi Allroad trasiga gummibälgar för 20.000kr.
Ja vad är poängen mannen Követ eller Lövet är V90 7 sitsig hade inte ens kommit ut då ? Not
Är den lika säker son V90in: Not särskilt inte när man är 6 pers i familjen.
Har V90 408hk : Not
Har vi olika smaker Yes tack för det hur kul hade det varit om alla hade samma smaker alla bilar lila dana. Kul ? Not.
Fjädringen är inget fel på alls funkar som innan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]