Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1104871
Flipper, ta inte åt dig av fånig kritik. Vi är garanterat många här som är impade över ditt eleganta sätt att fixa sänkningen. Vad man än gör, väljer för färg, modell, fälg eller annat tillval så vimlar det av lustigkurrar som riktar märkliga kommentarer, kanske i nån dimma av avundsjuka...

Tekniskt: Kände du någon märkbar skillnad i väghållning, och behövs hjulinställning göras?
#1104964
[quote="titanum"]Flipper, ta inte åt dig av fånig kritik. Vi är garanterat många här som är impade över ditt eleganta sätt att fixa sänkningen. Vad man än gör, väljer för färg, modell, fälg eller annat tillval så vimlar det av lustigkurrar som riktar märkliga kommentarer, kanske i nån dimma av avundsjuka...

Tekniskt: Kände du någon märkbar skillnad i väghållning, och behövs hjulinställning göras?

Hej Titanum.
Har tänkt som du men inte velat säga nått om avundsjuka men nu blir det nog inlägg om det istället vilket jag inte har velat för alla kämpar för något man vill ha även jag.

Väghållningen blev avsevärt mkt. bättre och hjulinställning behöver man inte tänka på då det är luftfjädring där allt följer med.

Det är som en gimbal kamera den är helt still i rätt position liksom däcken är när man höjer och sänker bilen så är vinkeln på däcken alltid rätt om man har luftfjädring.
Senast redigerad av 1 FlipperNo1, redigerad totalt 0 gånger.
#1105014
Oerhört uppfriskande att se en modifikation som denna, på en bil som inte har beteckningen 740. Jag har saknat sånt här väldigt länge, nyare modeller som folk vågar pilla med.
#1106209
Riktigt bra tips med en fint utförd beskrivning :-)-)
#1106218
Jag skulle aldrig sänka en bil men det är kul att se vad andra har gjort. De som tycker att bilen ser helt hopsäckad ut har nog bara tittat på bilderna med i och urstigningsläget.
#1106227
Eftersom bilens höjd ligger helt i mjukvaran och man lurar den med att skicka in felaktiga signaler (ala KCR box på höjdgivarna i form av andra länkarmar) borde man ju kunna få samma effekt med bara mjukvara.

En undring, hur mår stötdämpare av att jobba i ett område som är utanför vad de är konstruerade för, hur blir väghållningen, är det inte risk för genomslag i hela hjulstället när man kör med mindre luft i luftfjädringen än den är konstruerad för ?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]