Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1282020
kaffe22 skrev: tis 20 nov 2018, 20:20
fjohan82 skrev:Varför står dynförlängningen separat? Den ingår ju i Lounge-pkt?
Bilen ser ut att ha tonade rutor, men det har du inte valt till?
Jag hade lagt till Teknikpaketet, tonade rutor och Intellisafe Surround, annars ser den trevlig ut :-)
Dynförlängningen vet jag faktiskt inte varför den är specad separat ? Får kolla det. Vad skulle Teknikpaketet ge mig?

Försöker att inte spräcka 6,000 förmånsvärde så är precis på kronan.

Ännu en fråga: Väljer mellan 'Crystal White Premium Metallic' eller 'Onyx Black Metallic' - Någon åsikt om för- och nackdelar med dessa, förutom det rent subjektiva?
I Teknikpaketet får du navigator, backkamera och dynamiska LED förutom Smartphone som du har valt till separat.
De tre första tillvalen i det paketet tycker jag är trevliga tillbehör i de bilar jag har kört som har detta. Valet står dock var och en fritt.
Crystal White Premium Metallic ger en trevligare lyster i lacken, men både svart och vitt är hopplöst att hålla rent.
Jag hade jag valt Electric... :-)
#1282054
Kanske ingår i nått.. Men främre stänkskydd? Går såklart att fixa efteråt.. Men då du ändå tog med bakre. :)

Jag tycker främre är minst lika viktiga då de skyddar rätt bra mot allt för mycket blästring längst ner längst med sidorna.
#1282086
kaffe22 skrev:Ännu en fråga: Väljer mellan 'Crystal White Premium Metallic' eller 'Onyx Black Metallic' - Någon åsikt om för- och nackdelar med dessa, förutom det rent subjektiva?
Båda kommer vara svåra att hålla rena, välj den du tycker är snyggast. Själv valde jag Osmium till min kommande CC för att jag haft två vita bilar i rad och jag var för snål för att lägga till electric silver (ångrar mig lite). Jag gillar också att det blir lite kontrast mellan skärmbreddarna och karossfärgen. Svart tycker jag är snyggare på en bil med kromade fönterlister, typ en vanlig V90. Andra gillar svart med svarta detaljer, välj som sagt det du tycker är snyggast. När bilen står nytvättad på garageuppfarten är det du som ska vara nöjd över bilen, ingen annan :-)
#1282152
Erbjudandet om T4 Momentum Advanced SE (belysningspaket, parkeringsvärmare m.m.), komfortpaket och klimatpaket samt extra teknikpaket (dynamiska LED, navigator, parkeringskamera m.m.), HUD och elektrisk förarstol med minne. Valde till friktionsdäck på 5-ekrade 18-tummare och extra mattor...

Kunde säkert ha gjort något mer på priset men tycker ändå det är en fantastisk bil för 380 000 kronor.
v90_splash3.jpg
v90_splash3.jpg (23.19 KiB) Visad 775 gånger
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]