Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
#1347055
pellemando skrev:
Tiimpan skrev: lör 09 nov 2019, 17:12
Utveckla gärna! :-o
Gillar Volvos skarpt. :-)


Tycker inte den är så skarp, klen upplösning, inte så noggrann/exakt. Får ingen känsla av 2017 om man säger så, har en B- känsla över sig, som något hemma pul kitt du kan köpa på Rusta. Ingen premium alls.
Du har ägt båda då eller ?
För jag har haft A6 med 360 och har V60/V90 men känner inte igen mig i ditt påstående.
av Lockis
#1347063
Det jag kan anmärka på är backkameran, som sitter dåligt till då den lätt blir skitig under dem tråkiga månaderna. Speciellt här nere i söder då vi aldrig riktigt får snö utan det oftast är slask/vatten/salt. Men kvalitetsmässigt tycker jag det är bra.
av Tiimpan
#1347068
pellemando skrev: lör 09 nov 2019, 17:37
Tiimpan skrev: lör 09 nov 2019, 17:12
Utveckla gärna! :-o
Gillar Volvos skarpt. :-)


Tycker inte den är så skarp, klen upplösning, inte så noggrann/exakt. Får ingen känsla av 2017 om man säger så, har en B- känsla över sig, som något hemma pul kitt du kan köpa på Rusta. Ingen premium alls.
Oj får bara mest wow från folk som åker med mig som inte sett 360 live från Volvo förr iaf. :-) själv tycker jag bilden är skarp och klar. Uppskattar den varje dag :-D
av Gorban
#1347069
Har precis bytt till min andra V90. Den förra hade 360-kameran men den nya har inte det. Kan säga att det troligen är det tillval jag saknar mest men jag kunde inte få in det i kalkylen. Nu har jag ingen kamera alls så det är lite old school.
#1347104
stevvee skrev: lör 09 nov 2019, 18:49
pellemando skrev:
Tiimpan skrev: lör 09 nov 2019, 17:12
Utveckla gärna! :-o
Gillar Volvos skarpt. :-)


Tycker inte den är så skarp, klen upplösning, inte så noggrann/exakt. Får ingen känsla av 2017 om man säger så, har en B- känsla över sig, som något hemma pul kitt du kan köpa på Rusta. Ingen premium alls.
Du har ägt båda då eller ?
För jag har haft A6 med 360 och har V60/V90 men känner inte igen mig i ditt påstående.
Inte ägt nån A6, haft på långtid hyrning. Gäller den den nya A6, den förra vet jag inte hur den är. Haft de t i V90 inte lika wow

Random klipp på youtube:
känner inte att Volvos är i riktigt där
Har ej kollat hela klippet bara första 90 sek
av stevvee
#1347124
pellemando skrev:
stevvee skrev: lör 09 nov 2019, 18:49
pellemando skrev:


Tycker inte den är så skarp, klen upplösning, inte så noggrann/exakt. Får ingen känsla av 2017 om man säger så, har en B- känsla över sig, som något hemma pul kitt du kan köpa på Rusta. Ingen premium alls.
Du har ägt båda då eller ?
För jag har haft A6 med 360 och har V60/V90 men känner inte igen mig i ditt påstående.
Inte ägt nån A6, haft på långtid hyrning. Gäller den den nya A6, den förra vet jag inte hur den är. Haft de t i V90 inte lika wow

Random klipp på youtube:
känner inte att Volvos är i riktigt där
Har ej kollat hela klippet bara första 90 sek
Så du jämför alltså spritt ny modell och dess 360 mot en som funnits ett tag? Ja det är ju jäkligt rimligt....... ungefär som att dissa Audi för att dom kom med detta nu när Bmw haft så på sin nya modell i 2 år. Volvon saknar många utav dessa funktioner men upplösningen ovanifrån är likvärdig. Framåt och bakåtkameran är också likvärdig och mer skärmen som sätter stopp för kvaliten.
#1347130
Den där 3D-grejen... alltså, tvivlar starkt på att man fatiskt har reell nytta av den. Är nog mer en plojgrej. Man måste tänka på att den är uppbyggd av bilderna från kameran så allt blir inte helt samstämmigt med verkligheten.
av stevvee
#1347135
Xanthopteryx skrev:Den där 3D-grejen... alltså, tvivlar starkt på att man fatiskt har reell nytta av den. Är nog mer en plojgrej. Man måste tänka på att den är uppbyggd av bilderna från kameran så allt blir inte helt samstämmigt med verkligheten.
Såg nu att jag svara lite snabbt. 3D funkar faktiskt sjukt bra

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]