Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LazerHawke
#992747
Därför man inte skall vara så åpen när det kommer nytt bättre köpa andra omgången av nya modellen så den hinner bli av med sjukdomarna :)
av Amli
#992795
Det är tråkigt att höra om er som haft problem med er XC90 direkt, det är ingen positiv upplevelse. Tyvärr är det nog sådant som kan hända främst i första årsmodellen med div. barnsjukdomar som uppstår. I XC90s fall kan det vara lite extra utsatt då verkligen ALLT är nytt.

Bilen jag äger nu är faktiskt den första bilen jag någonsin ägt som har varit (så här långt) 100% felfri. Skit händer helt enkelt. För mig är det främst frågan om hur återförsäljaren och tillverkaren väljer att bemöta en som kund när problem uppstår.
av kinamicke
#1449084
Har du löst problemet med din bil, jag har också fått samma problem nu och det vore bra om man kunde få några råd om vad det skulle kunna vara för fel.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1449118
kinamicke skrev: mån 07 jun 2021, 06:38 Har du löst problemet med din bil, jag har också fått samma problem nu och det vore bra om man kunde få några råd om vad det skulle kunna vara för fel.
För kännedom var TS senast aktiv på forumet torsdag 23 jul 2015, kl. 14:52.
Inte omöjligt att svaret således kan dröja...
av uniformerad
#1449124
kinamicke skrev: mån 07 jun 2021, 06:38 Har du löst problemet med din bil, jag har också fått samma problem nu och det vore bra om man kunde få några råd om vad det skulle kunna vara för fel.
Be dem kolla partikelfiltret, jag hade samma problem, nedsatt prestanda osv, och det var partikelfiltret som var helt slut. Min tekniker hade inte sett något liknande, det var som att det hade exploderat inuti. Volvo tog hela kostnaden, de var väldigt intresserade av att få både bilder och hela filtret.

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1maj -24 nr.[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]