Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ssundstrom94
Hej! Är ny här på forumet. Tänkte kolla om folk har god koll på powerpulse systemet i volvo. Har en 2018 v90 cc D5 där slanganslutningen på Powerpulse slangen är trasig i infästningen nere vid tanken bakom hjulhuset. Så den läcker där. Enligt ÅF så måste systemet kalibreras efter att man bytt slangen, erfarenheter eller inputs kring kalibrering trycktest av slangen efter bytet om det verkligen måste göras?

Upplever att det inte finns någon information om just det på nätet :)

MVH
av RobbanH
Har en V90 D5 -17. Slangen till powerpulse har hoppat av 2 ggr , framme vid insuget, och efter senaste gången så är system avaktiverat av verkstaden på Volvos inrådan.Verkar som Volvo själva har gett upp och anser att de inte kan lösa problemet med slangar som lossnar. Finns en annan tråd om powerpulse slangar som skjuter av här på forumet.
av least
Vad jag sett på andra forum, så finns det en uppdaterad version av denna slangen.
Se till att få den vid byte, och låt auktoriserad ÅF montera den.
Då har man "livstids" garanti på delen samt arbetet.
least skrev:Vad jag sett på andra forum, så finns det en uppdaterad version av denna slangen.
Se till att få den vid byte, och låt auktoriserad ÅF montera den.
Då har man "livstids" garanti på delen samt arbetet.
Livstids garanti på slangen och arbetet, stämmer det alltså?

Ingen aning men titta in på volvopartswebsto[…]

ps, jag var och kikade under motorhuven nu och hit[…]

Vad händer i vinter med den, ställs den[…]

Vad kan ha hänt?

Det finns diverse möjliga orsaker (luftfilter[…]