Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sulten
#1579290
Finnst där nogon mölighet att få förarsätet högare? Min fru är inte spesielt låg, men fruntimmer brukar att vara lite kortare utan höga hälar. Dessa hälar hjälper inte på längden när man sitter. På våran förra bil (V70) var inte detta nogot problem , men nu måste hon sitta på en kudde för att ha bra översikt över panseret. Är det olika på olika säten? Vi har ventilerat nappa med massasj och el säteförlängare.
Användarvisningsbild
av bem
#1579294
Har V90 (MY22), dock ej CC. När vissa äldre personer skall åka med mig i passagerarsätet måste jag lägga dit en speciell kudde (som inte är så mjuk) så de kan sätta sig och även komma ur bilen, och få bra sitthöjd under körning. Har sätet max uppåt. Det är en Tempur sittdyna som används i bilen. Hade V70 MY14 förut och det var inga såna här problem med den.
Bilagor
V90MY22_passagerarsäte.jpg
V90MY22_passagerarsäte.jpg (5.14 MiB) Visad 329 gånger
Användarvisningsbild
av Sulten
#1579345
Tack. Då får det bli en kudde. Eventuella distansstycken på stolfäster på golvet bliver mycket styr. (möjligens Volvo redan har sådana anpassat för personer med längd under 170 cm)
Vänstertrafik

Aha, det förklarar varför jag inte hitta[…]

Irriterande ojämn blinkers

Jag har inte märkt det i min ganska nyanskaff[…]

Har inte hunnit kolla än med olja i kolven, b[…]

Kollade på volvo idag finns inte att kö[…]