Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1543420
Var nyss ute till bilen och startade installationen av mjukvara 2.9 i min V90 T6 Recharge MY22. Funkar inte bilen imorgon kommer jag inte till jobbet på torsd… men det får vi hoppas inte händer. Jag skulle bli förvånad om det mesta inte fungerar i bilen imorgon. Men jag litar tyvärr inte, sen länge, på Volvos mjukvara (för Googlebil, som jag har). På goda grunder.
Användarvisningsbild
av bem
#1543496
bem skrev: mån 05 jun 2023, 20:11 Var nyss ute till bilen och startade installationen av mjukvara 2.9 i min V90 T6 Recharge MY22. Funkar inte bilen imorgon kommer jag inte till jobbet på torsd… men det får vi hoppas inte händer. Jag skulle bli förvånad om det mesta inte fungerar i bilen imorgon. Men jag litar tyvärr inte, sen länge, på Volvos mjukvara (för Googlebil, som jag har). På goda grunder.
Har kört med bilen idag. Hittills inga problem, som jag upptäckt.
Användarvisningsbild
av V9097
#1543520
Tack bem, nu har jag vågat starta min uppdatering också.
Användarvisningsbild
av bem
#1544081
En liten men väl så viktig sak som de verkar ha fixat i mjukvara 2.9 är att det går stänga av ljudanläggningen. Hittills har det inte missat en enda gång. Tidigare var det mer regel än undantag att det inte gick stänga av radion eller Spotify. Min bil (V90 T6 Recharge MY 22), kan vara annorlunda i andra Volvo Googlebilar.

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]