Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Doorider
#1543035
Hej
Har någon hittat någon fiffig lösning för att kunna sänka laddströmmen? Skulle vilja sänka ner till 6A
av Jyx
#1543069
Laddbox med effektstyrning. Styr automatiskt laddströmmen efter belastningen på huvudsäkringen.
av LJN
#1543080
Har en "säljstoppad" Easee laddbox och på den kan jag ändra max laddström via appen. Jag har huvudsäkring på 16A och därför satt max laddström till 10A. Men det går att sätta önskat värde fritt. Med 6A och 1-fas laddning så blir laddningstiden dock ganska lång. Kan tänka mig att dom flesta laddboxar har liknande funktion.
av Doorider
#1543110
Doorider skrev: fre 02 jun 2023, 13:15 Hej
Har någon hittat någon fiffig lösning för att kunna sänka laddströmmen? Skulle vilja sänka ner till 6A
Var lite otydlig, frågan gällde när man inte laddar via laddbox utan via 230V uttag.
Användarvisningsbild
av Funk
#1543128
Doorider skrev:Hej
Har någon hittat någon fiffig lösning för att kunna sänka laddströmmen? Skulle vilja sänka ner till 6A
Sök upp en äldre "volvokabel" dom har ställbara lägen. Tillverkades av Mennekes.
mennekes.jpg
mennekes.jpg (805.77 KiB) Visad 518 gånger
Jag undrar om jag inte har en granne som har en över. Bor du i närheten av Gbg så kan jag i så fall förmedla kontakt.

/Thomas

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]