Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#1521271
Tyvärr syns det inte helt klart, 360 = linser i backspeglar o Volvo-märket fram, tycker jag ser på märket fram men är inte säker...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1521273
Kimkim skrev: tis 29 nov 2022, 22:26
AndreasThn skrev: Riktigt snygg den där, ser dock inte ut att ha 360-kamera om jag ser rätt.
Trodde inte man kunde ha HUD utan 360 för att dom låg tillsammans i stora teknik-paketet.
HUD fanns som separat tillval för 9900:-.
https://www.google.se/url?sa=t&source=w ... gyECGwUczF
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1521292
perhall skrev: tis 29 nov 2022, 22:54 Tyvärr syns det inte helt klart, 360 = linser i backspeglar o Volvo-märket fram, tycker jag ser på märket fram men är inte säker...
Tycker inte det ser ut som att det är någon kamera i grillen.
av Malmstroem
#1521306
Av all utrustning jag har på min XC90 är det nog 360-kameran jag uppskattar mest. Om bilen i fråga har 360, så brukar den också ha rätt mycket annat.

HUD gick att köpa separat, men kom ofta i något paket. Nästa bil (som bör komma inom någon månad) kommer att ha HUD. Hittills har jag inte saknat HUD, så det blir intressant om det blir ett nytt "måste".
Användarvisningsbild
av sewen
#1521351
Det är verkligen personligt det där med utrustning. Själv uppskattar jag det mesta jag har (HUD, massage, 360, panorama, tonade rutor) och saknar det jag inte har (akustikrutor, B&W, elektroniskt insynsskydd).
Det har tom gått så långt att jag eftermonterar saknad utrustning när det går(dubbla utblås, 20"-fälgar, trådlös laddare, delbart lastgolv, nätficka bagage osv). Det enda jag har som jag gärna hade varit utan är ventilerade stolar (nappa är dock najs). Använder knappt funktionen och det fastnar dessutom smulor i hålen.
av Gripp
#1521652
Kimkim skrev:Tackar så mycket för alla svar

vad med den här? visstnok D4 , men den har ju i praktiken allt

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /104769883
Jag håller med andra om att det verkar saknas 360-kamera, men ring och kolla så vet du :-)
Gällande D4 så har jag två synpunkter: 1. Inga problem som motor betraktat, vi hade en XC90 D4 i drygt två år, saknade väldigt sällan motorstyrka oavsett vad vi gjorde, i det inkluderas en del dragande av hästläp och fullastad bil till fjällen. Det är ingen raket, med det är å andra sidan inte en D5 heller. Då den verkar vara Polestaroptimerad är säkert skillnaden ännu mindre. 2. Tyvärr blir andrahandsvärdet lidande. Vår handlare knorrade en del om att "en D4 är mycket svårare att sälja, den är ju så svag blablabla" när vi skulle byta in den, så ur det perspektivet skulle jag hellre titta på en D5. Vi köpte en D4 för det var den som fanns med omedelbar leverans vid tillfället.
av ginko
#1521680
360 kamera är sånt som man bara saknar om man haft. Lite som att har man en gång flugit business class är det oerhört trist att flyga economy. Jag har ingen 360 och saknar det väldigt sällan. Skulle givetvis vilja ha det men det känns inte som att jag har problem att parkera med alla sensorer o backkameran ändå.
Användarvisningsbild
av sewen
#1521742
@ginko, Sant. Precis som diskmaskin, vattentoalett, smartphone, motorsåg, centrallås, hiss, osv osv osv. ;-)
Om inte allt för många år kommer 360 anses som en självklarhet.

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]