Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sojo89
#1512952
Jag må vara dum, men hur söker jag reda på radiokanaler i v90 cc -22?

Nu är det bara knaster och den verkar inte hitta några kanaler alls..

Sökt här i forumet och i ägarmanualen men blir inte alls nå klokare..
av RobbanH
#1512980
Söker du på FM -bandet eller på DAB-bandet? DAB fungerar bara i vissa städer , Luleå, Uppsala, Stockholm, Göteborg och Malmö.

Annars borde du hitta någon kanal genom att trycka höger/vänster på höger rattknapp eller nere under mittdisplayen knapparna sidan om volymvredet. Kolla även att du valt FM-radio bland ljudkällor.
Användarvisningsbild
av bem
#1512984
När man valt Radio i Centerdisplayen, den blå ikonen med vita bågar på åt sidorna (du kan behöva scrolla i sidled för att se den), så skall det komma upp en radda med radiokanaler. I FM bandet och de få i DAB som kan finnas om du är i närheten av DAB täckning. I inställningarna för Radion (kugghjulet uppe i högra hörnet) så är det i min radio i min V90 MY22 inte mycket jag kan ställa in, jag kan sätta i lite bockar, se bild 1. Listan med radiokanaler skall komma upp när det funkar som det ska, se bild 2. Du kan välja radiokanaler antingen genom att klicka på en kanal i listan eller bläddra med vä-hö rattknappar till höger på ratten, se bild 3. Kanske antennen på din bil är kass? Till verkstad i så fall, lär gå på garantin i ditt fall.
Bilagor
Radio_inst_V90MY22.jpg
Radio_inst_V90MY22.jpg (4.52 MiB) Visad 1101 gånger
Radio_kanallista_V90MY22.jpg
Radio_kanallista_V90MY22.jpg (4.65 MiB) Visad 1101 gånger
Radio_styrning_rattknappar_V90MY22.jpg
Radio_styrning_rattknappar_V90MY22.jpg (4.33 MiB) Visad 1101 gånger
av Sojo89
#1513098
Slutade med ett besök hos Volvo som resulterade i en fabriksåterställning av bilen då det inte heller förstod sig på vad felet var.

Efter det fungerar det så vi får hålla tummarna att det var en engångsgrej och inte att man köpt ett måndagsexemplar 😅

Tack för tips om radioappar, även om de är bättre vill jag ju såklart att den vanliga radion ska funka utan walk-arounds. Bilen är ju trots allt ny.
av Rolle38
#1513562
Jag har ännu inte fått DAB support i min radio. Kommer "snart" vid en uppdatering, men ännu inget. Så i brist på det så använder jag också In-Tune som strömmar digitalt. Är det någon här på forumet som har DAB som fungerar med Google varianten i bilen?

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]