Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gillekille
#1503967
Hej !

Idag när jag körde med bilen i "Pure" läge så tog strömmen slut och i vanlig ordning ska han starta motorn men det verkade den inte göra utan tände Sköldpadssymbol och bilen dog. När farten var nere på ca 4 km/h så startade den motorn och uppförde sig normalt. Sen skulle jag ut igen (ingen laddning kvar i bilen) men då körde jag Hybrid läge för att inte tömma batteriet helt. Men det vart samma fel, enda skillnaden nu var att motorn startade efter ca 20-30sek och färden kunde fortsätta.
Läste ut felkoder ur bilen som jag inte hittar någon om på nätet och som jag egentligen inte vet om dom är relaterad mer än att jag får den känslan :)

Felkoder:
P287100 Clutch A Performance/stuck disengaged. General fault.
P0CEA1D Hybrid/EV Electronics coolant pump performance General electrical fault. Current out of range.
U005500 Saftey Protected CAN General fault.
P0CEA71 Hybrid/EV Electronics coolant pump performance mechanical.

Nån som sitter på Volvo med dessa koder ?!

Har "precis" för några månader sen bytt koppling i elmotorn för en herrejösses massa pengar. Är inte skitsugen på fler sanlöst dyra fel :crying:
#1504090
Det vet jag inte såklart men enligt dina felkoder (om det inte är gamla koder som ligger kvar) så nämns ju kopplingen i allafall.
Svårt att veta om något annat är knas men bara för att en koppling är ny behöver den inte bete sig som den skall. Även en ny del kan vara defekt.
av gillekille
#1504183
Ok, jag ska ringa Volvo imorrn. Idag vart ja strandsatt mitt i vägen med bilen ! kom inte ur fläcken. Spelade ingen roll vad jag gjorde. Men stängde av den och väntade, då gick det att ela några meter åt sidan. Fattar inte att Volvo inte tar på sig sådana trafikfarliga problem på bilen. Sjukt obehagligt när man kör ut i en korsning och den dör och stannar mitt i så folk får väjja för en :-/
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]