Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1445267
Hej.
Då det är väldigt repigt runt min strömställare ( 31443830 ) samt på växelspakssargen ( 31497547 ) så har jag beställt nya sådana och tänkte byta. Mottar tacksamt alla tips och trix om någon annan har gjort detta. Finns det kanske rent av en bra guide online på hur jag skall gå till väga? Har givetvis googlat men utan resultat.
Tack på förhand
#1445268
Vill minnas att en här på forumet har gjort denna operation. Men han polerade den istället för att byta, har jag för mig. Prova söka här så borde du finna det.

Edit:Hitta tråden och han bytte aldrig den utan bara polerade. Men jag ändå nå minne att någon gjort en beskrivning hur man tar lös mittkonsolen :nerd:

Mvh
Per
#1445277
Hitta nu hitta jag den jag tänkte på.

viewtopic.php?f=79&t=160980&p=1425007&h ... n#p1425007
#1445988
Hej!
Tack för alla svar så långt.
Är det någon som råkar veta om det krävs någon form av programmering när man byter strömställare? Eller är det helt enkelt bara en tändning ?
Har kollat runt med lite olika verkstäder bara för att, Mechanum vil ha 5389:- och Bilia tar hissnande 8343,75:- för att byta dessa delar.
Det låter ju spontant som att detta är jättekomplicerat att göra eller då att det skulle behövas någon programmering.
MVH
Håkan
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]