Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sunkankhamn
#1373483
Väcker live i en äldre tråd här. Det finns en Polestar till XC90 T8 men om det sen är värt pengarna är en annan fråga!!!
Det finns ju som sagt till de flesta Volvo modeller men är mycket skeptisk om det är värt pengarna.
Till just min bil en 2017 V90 D5 Inscripton på 235hk fanns en Polstar optimering för det helt otroliga priset av endast 9,995 kronor.
Denna optimering skulle ge just min modell hela 5hk extra... Den skulle dock kännas lite piggare var det sagt. :-o
Själv gick jag för BSR med motorgaranti och hela paketet och fick en raket under motorhuven, jag gick från 235hk till 294hk och fick som sagt en helt ny bil...
Har haft bilen inne på service och good will arbeten ett flertal ggr och det kan konstateras att inget onormalt slitage kan visas.

Det är som sagt väldigt enkelt att "backa" en Polstar optimering men, du får inga pengar tillbaka (då man lätt kan kopiera din ECU för att sedan ladda tillbaka mjukvaran efter att man hävt köpet).
av SundanceKid
#1373526
Sunkankhamn skrev:Väcker live i en äldre tråd här. Det finns en Polestar till XC90 T8 men om det sen är värt pengarna är en annan fråga!!!
Det finns ju som sagt till de flesta Volvo modeller men är mycket skeptisk om det är värt pengarna.
Till just min bil en 2017 V90 D5 Inscripton på 235hk fanns en Polstar optimering för det helt otroliga priset av endast 9,995 kronor.
Denna optimering skulle ge just min modell hela 5hk extra... Den skulle dock kännas lite piggare var det sagt. :-o
Själv gick jag för BSR med motorgaranti och hela paketet och fick en raket under motorhuven, jag gick från 235hk till 294hk och fick som sagt en helt ny bil...
Har haft bilen inne på service och good will arbeten ett flertal ggr och det kan konstateras att inget onormalt slitage kan visas.

Det är som sagt väldigt enkelt att "backa" en Polstar optimering men, du får inga pengar tillbaka (då man lätt kan kopiera din ECU för att sedan ladda tillbaka mjukvaran efter att man hävt köpet).
Var finns det till T8 som du säger?

Skickat från min ONEPLUS 6T

Användarvisningsbild
av Hanzon
#1373557
Jag undrar också var du sett att det finns Polestar till T8, inget som framgår på Polestar.com
av perr
#1373992
Polestar till T8orna Finns i Norge alt. Danmark.
Flera handlare som erbjudit sig hjälpa oss svenskar. När gränserna öppnas igen...
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1374087
Att det finns att tillgå i våra grannländer är jag medveten om - det är den svenska marknaden jag hade i åtanke.
av perr
#1374653
Hanzon skrev:Att det finns att tillgå i våra grannländer är jag medveten om - det är den svenska marknaden jag hade i åtanke.
Sorry då...
Men till den svenska marknaden kommer det inte komma tillbaka tydligen till hybriderna enl. Volvo, så det kan vi nog sluta hoppas på.
Såå... Man får helt enkelt rulla in i grannländerna för att få jobbet gjort. Reg.besiktning är överskattat :-)
av Tiimpan
#1375088
perr skrev: tis 14 apr 2020, 20:04
Hanzon skrev:Att det finns att tillgå i våra grannländer är jag medveten om - det är den svenska marknaden jag hade i åtanke.
Sorry då...
Men till den svenska marknaden kommer det inte komma tillbaka tydligen till hybriderna enl. Volvo, så det kan vi nog sluta hoppas på.
Såå... Man får helt enkelt rulla in i grannländerna för att få jobbet gjort. Reg.besiktning är överskattat :-)
Regbesiktning är hela grejen med Polestar tycker jag. Att man kan få det i registret. Uppskattar det iaf. :-)
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]