Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bigx86
#1292680
Gäller denna uppgradering för alla bilar i 90- serien eller bara XC90? För svaret jag fick från min handlare är att jag bara kan få "Oncoming Mitigation by Brake" för min S90 Business Advanced Plus med BLIS. Betyder det att resterande funktioner redan finns på min bil eller att det inte går att få in dem? Men då tycker jag att det är konstigt att man kan få ovan nämnda funktion men inte resten.

Volvo gör ett bra jobb med att förvirra sina kunder!
av V70_2005
#1292866
Bigx86 skrev: tor 17 jan 2019, 10:14 Jag har MY18. bilen uttagen 2017 dock....
Samma årsmodell som mig (fast jag har XC90), jag fick också enbart oncoming mitigation by braking. Har redan dom andra systemen som jag förstår det.
av Bigx86
#1292881
Fast om bilen har tillverkats 2017 och vissa av dessa funktioner introducerades ihop med lanseringen av V60. Hur kommer det sig att dessa fanns på bilen? De måste ha tryckts in i samband med ordinarie service, eller?
av xrider666
#1293050
Bilia Västerås tar 250 Kr/st för dessa båda till min bil från 2017 April
Ska göra det samtidigt som dom byter låskistor bak pga frusna lås

Run-off road Mitigation + BLIS™ med Steer Assist och Cross Traffic Alert + Oncoming Lane Mitigation
Art. nr.
32261825
Oncoming Mitigation by Braking
Art. nr.
32261826
Användarvisningsbild
av Jefe
#1293374
Jag har nu uppgraderat min S90 D5 MY17 med Intellisafe uppgrade på BraBil Upplands-Väsby.

Jag har CTA (Cross traffic alert ) men ej med FULL autobroms vilket jag får.
Jag har Run off mitigation men den uppgraderas till bättre samt mer funktionalitet.
Oncoming Mitigation by Braking har jag ej alls men får.
Blis har jag men steering assist mm läggs till.

Så Oncoming Mitigation by Braking är det som är tillagt och resten av systemen är uppdaterade
och summan för hela kalaset blev 615:- vilket jag tycker är en rimlig summa för uppgraderingen.

Enligt min egna tekniker i Gävle så skulle det kosta mig 2.750:- att utföra samma uppgradering i Gävle vilket gjorde att jag valde BraBil i Upplands-Väsby istället.
Tiden för uppgraderingen inklusive åtgärd QB-399177 tog ca en timme.

Ett stort tack till er som lagt ut olika priser här i tråden det sparade mig 2.100 kronor minus bränslekostnad ToR Upplands-Väsby ca 300 kronor.
av Bigx86
#1293675
Skulle du kunna vara schysst och skriva art.nr för dessa uppgraderingar? Min handlare säger sig nämligen inte känna till dessa uppgraderingar.
Jefe skrev: lör 19 jan 2019, 14:05 Jag har nu uppgraderat min S90 D5 MY17 med Intellisafe uppgrade på BraBil Upplands-Väsby.

Jag har CTA (Cross traffic alert ) men ej med FULL autobroms vilket jag får.
Jag har Run off mitigation men den uppgraderas till bättre samt mer funktionalitet.
Oncoming Mitigation by Braking har jag ej alls men får.
Blis har jag men steering assist mm läggs till.

Så Oncoming Mitigation by Braking är det som är tillagt och resten av systemen är uppdaterade
och summan för hela kalaset blev 615:- vilket jag tycker är en rimlig summa för uppgraderingen.

Enligt min egna tekniker i Gävle så skulle det kosta mig 2.750:- att utföra samma uppgradering i Gävle vilket gjorde att jag valde BraBil i Upplands-Väsby istället.
Tiden för uppgraderingen inklusive åtgärd QB-399177 tog ca en timme.

Ett stort tack till er som lagt ut olika priser här i tråden det sparade mig 2.100 kronor minus bränslekostnad ToR Upplands-Väsby ca 300 kronor.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 37
Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]

Löjliga priser XC70

Hela branschen har blivit löjlig. Går j[…]

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och e[…]