Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det "stora" problemet är nog att den hade behövt mer kraft. Till viss del hjälper iallafall Power Pulse till lite på MY17+. Men jag tror det hade behövts 250hk+ minst.

Jag har kört 9 månader och 4000 mil med en fullmatad D5 Inscription innan jag fick T8an levererad. Jag tycker att D5an var en otroligt fin bil och var jättenöjd! MEN jag tycker att det saknades pulver under huven. Jag kör mest motorväg och accelerationen i motorvägsfart på en lyxbil tycker inte jag ska vara ansträngd.

När jag fick T8an levererad blev bilen komplett! :D Med Hybrid-drivlinan känns det verkligen som den miljonbil det är. Jag har sparat alla tankningar på alla (bilar sen 10 år tillbaka) i en app, för att det är kul att följa, och jag kan konstatera att T8an hittills alltid haft lägre snitt (till 99% dessutom med stoor marginal) än D5an. Igår när jag körde t.ex hade jag kört 70 mil sedan senaste tankningen och hade fortfarande halva tanken kvar! Tänk då att det är 50l tankvolym och 421hk/680Nm (har Polestar). Minst sagt imponerande!
Användarvisningsbild
av Roder
Jag kör XC90 D5 MY17.
Kommer ifrån en S80 T6 Polestar på 329hk.
Var orolig att XC90an skulle kännas slö, men jag upplever den inte som det.
Däremot så tycker jag inte att det känns när man accelererar, utan man trycker på gasen och tittar till på hastighetsmätaren efter ett tag och får en aha upplevelse.
Har funderat lite på Polestar men eftersom jag inte är missnöjd nu så tvekar jag lite om det är värt pengarna.
Styrströms kortslutning

Ja men jäklar vilka lampor! :-o

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]