- tis 17 maj 2016, 21:08
#1077187
Det är helt sant.. Beror ju till stor del på att dom inte satt i VEA-motorn i den bilen, så ska man jämföra är det med gamla 5-cylindriga D4.
Men å andra sidan kör jag "lika snålt" som en V60 D4 MY15/16 på mina 16-milaresor, och kör så gott som på 0l/100km dom övriga mil jag kör.
Så tillsammans med dom milen blir snittförbrukningen rätt bra.
Det här är från färddatorn nu, här har jag kört 2x 16 mil.. och nån resa på ca 10mil där dieseln gick lite drygt halva.. och resten kortare resor. Trippmätarna nollställda vid förra tankningen, lika så snittförbrukningen och medlehastigheten.

Men å andra sidan kör jag "lika snålt" som en V60 D4 MY15/16 på mina 16-milaresor, och kör så gott som på 0l/100km dom övriga mil jag kör.
Så tillsammans med dom milen blir snittförbrukningen rätt bra.
Det här är från färddatorn nu, här har jag kört 2x 16 mil.. och nån resa på ca 10mil där dieseln gick lite drygt halva.. och resten kortare resor. Trippmätarna nollställda vid förra tankningen, lika så snittförbrukningen och medlehastigheten.

Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13