Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1350142
Läste med intresse DN,s stora artikel idag om brinnande BMW bilar och även Volvo fick sig en känga också. Och det gäller förstås EGR systemets konstruktion och dess brister. Nyhetsvärdet i artikeln är att varken BMW eller Volvo vill kommentera eller svara på frågor om problemen. Frågade min PST för en vecka sedan om den information Volvo skickade ut per brev tidigare i år. Han svarade att den motormodell jag har nog inte berörs av den? ( har D4 MY2019 ) Men jag tror att informationen till verkstäderna är knapphändig?
#1350153
Citerar mig själv från en annan tråd:

Jag hade inne min V40 i veckan för åtgärd av detta, så det pågår...brevet kom för tre veckaor sedan ungefär. Man skickar nog ut breven i omgångar, för min fru som också har en bil som omfattas har inte fått brevet än.
Nyheten där Volvo citeras är från i somras, eller i alla fall uttalandet, så det är knappast aktuellt.


/Thomas
#1350184
Nu har jag ingen bil i denna forumdelen, men min V60 har ett insugningsrör i plast som den har fått en återkallelse på (kom i slutet på juli/början av augusti).
Återstår att se när den blir kallad för en åtgärd av detta, det gjordes inget vid servicen för några veckor sen (mig veterligen), så den lösningen har nog inte kommit än.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=19&[…]

Vilken lampa ska jag köpa?

Glaset är orange. Lampan är klar. Till […]

KDS

Konstigt elfel volvo v70 2004a

Hej! Jag känner igen mig väldigt mycket[…]