Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#3392
Sitter en sådan inmonterad i min 244 -79 och jag har "provkört" den...
När timer-vredet når det röda området så drar värmaren igång och surrar på drygt en minut innan den varvar upp ytterligare ett snäpp och surrar en minut till för att slutligen lägga av helt. Men luften som kommer in i kupen från värmaren är lika kall som luften utanför så jag antar att den bara går på batteriet den korta tiden som den går utan att riktigt "tända"..
Som jag har fattat det så är den bensindriven men jag fattar inte varför den inte "tänder". Någon som har erfarenhet av en liknande bilvärmare och vet mer om hur den funkar eller vad man bör byta för att få den att funka? Eller skall man plocka av hela rasket och skruva ner den i molekyler?
Användarvisningsbild
av Sparkz
#3408
Det vanligaste är pumpen, sitter under golvet på förarsidan, lyssna om det klickar.
#1573132
Satt en sådan (3500) i farsans 144 -71 som byttes bort (upprostad) mot den 144 -72 som han köpte 1982. Och som vi hade kvar i familjen till 2008.
Den 3500 funkade kanon, i 72-an satt en Bacho 4000. Den fick jag aldrig igång......
Den 144-an hade varit veteran nu, och besiktningsfri. 745-an är "bara" skatte och dubbdäck befriad. Och gammal, väldigt gammal. 🤔😢😇

silen blir sådär på ett par tusen[…]

Oljud under bilen

Fram? Bak e de fram på med nya isolatorer

Service Renault Scenic 2003

Nu är jag färdig med bilen (tills vidare[…]

Tack för svar! Jo, det blir nog en vana. Man[…]