Bilen startar ej efter mek. Bränslesystemet??
Postat: tis 02 apr 2013, 22:07
Tjenare! Tänkte koppla in en varvräknare i min 240 -88a som jag fick med bilen. Innan jag drog sladdarna till varvräknaren så startade och gick bilen klockrent. Motor är en B230f.
Efter lite pill så var det klart, så jag tänkte starta bilen och se om varvräknaren funkade. Problemet var bara att bilen inte startade!!
Tycker det verkar jävligt lustigt.. Kan den kortsluta nåt system i bilen kanske?
Detta är säkert anledningen till att varvräknaren inte var inkopplad när jag köpte bilen..
Bilen går runt som vanligt, står och tuggar startmotor, men tänder aldrig. Har kollat stift. La dock märke till en sak! Soppapumpen hörs inte när man vrider igång tändningen. Har även kollat fördelarlock, rotor, bränslerelä, säkringar och tändspole, allt verkar vara i sin ordning. Testat att knacka lite på pumpen utan något bättre resultat..
Ska kolla ifall jag får fram någon soppa till spridarna imorgon. Undrar mest om någon annan har varit med om något liknande? ??:-/
Eftersom att det är a-modellen av 1988 års modell(LH 2.2) så har jag förstått det så som att tändmodulen sitter inne i själva styrenheten till tändningen(den stora boxen vid kyltanken)? :roll: Frågar detta då jag fick ett tips om att byta tändmodulen.
Eller kan det helt enkelt vara så att jag hade otur nog att bensinpumpen la av helt random medans jag kopplade varvräknaren?
Mycket tacksam för svar!
Efter lite pill så var det klart, så jag tänkte starta bilen och se om varvräknaren funkade. Problemet var bara att bilen inte startade!!
Tycker det verkar jävligt lustigt.. Kan den kortsluta nåt system i bilen kanske?
Detta är säkert anledningen till att varvräknaren inte var inkopplad när jag köpte bilen..
Bilen går runt som vanligt, står och tuggar startmotor, men tänder aldrig. Har kollat stift. La dock märke till en sak! Soppapumpen hörs inte när man vrider igång tändningen. Har även kollat fördelarlock, rotor, bränslerelä, säkringar och tändspole, allt verkar vara i sin ordning. Testat att knacka lite på pumpen utan något bättre resultat..
Ska kolla ifall jag får fram någon soppa till spridarna imorgon. Undrar mest om någon annan har varit med om något liknande? ??:-/
Eftersom att det är a-modellen av 1988 års modell(LH 2.2) så har jag förstått det så som att tändmodulen sitter inne i själva styrenheten till tändningen(den stora boxen vid kyltanken)? :roll: Frågar detta då jag fick ett tips om att byta tändmodulen.
Eller kan det helt enkelt vara så att jag hade otur nog att bensinpumpen la av helt random medans jag kopplade varvräknaren?
Mycket tacksam för svar!