B28 hjälp!
Postat: mån 31 dec 2012, 23:34
Har en fundering som jag hoppas nån kan hjälpa mej med. Är stolt ägare till en 262c USA modell års. 80. Sitter en b28 f i den. Får den inte att gå riktigt som jag tror den ska, tomgången måste vara ca1300 varv annars lägger den av när jag lägger i drivern. Enligt alla verkstadskvitton jag fick med den har en volvofirma i USA bytt alla tätningar i insprutningen, spridare, tändkablar, stift, fördelarlock och även shortblock då den gått varm. När jag kontrollerade tandningen upptäckte jag att den är korrekt justerad när fördelaren är Max vridenåt ena hållet, kan detta tyda på att nånting inte blivit inkuggat rätt vid blockbytet? Har även kollat ventilerna och dom står helt riktigt, motorn går tyst för övrigt men som sagt, den går orent och är allmänt slö tycker jag. Synd nog glömde jag kontrollera skicket på kamaxlarna när jag justerade ventilerna. Tacksam för tips, ska till å börja riva i den nu för det e ju snart sommar!!