Sida 1 av 2

Volvo 240 DL Automat 1988 CO-Halt För Hög

Postat: sön 09 sep 2012, 12:28
av Dedron
Hejsan!

Jag var inne på besiktning för en månad sedan och fick lite tvåor på den.
Bromsar, styrstag och CO-HALT för hög. Fixade allt trodde jag.

Jag bytte lambda och katalysator och körde in på efterkontroll i fredags 07/09-12.
Men fick lika CO värden denna gång, 12,3 och max är 3,5 vad kan de vara som gör att jag får så höga värden?

Snälla behöver hjälp någon som haft liknande problem? Eller vet vad ja ska byta för att lösa de?

Tacksam för svar!

Re: Volvo 240 DL Automat 1988 CO-Halt För Hög

Postat: sön 09 sep 2012, 14:52
av volvobaggen
Kolla efter vakumläckor med lite startgas. Luftfilter och tändstift i bra skick?

Re: Volvo 240 DL Automat 1988 CO-Halt För Hög

Postat: sön 09 sep 2012, 17:22
av Dedron
ska byta detta, men har hört att de kan vara tempgivaren som spökar?

Volvo 240 DL Automat 1988 CO-Halt För Hög

Postat: sön 09 sep 2012, 18:47
av Tungviktarn
Kass lmm

Re: Volvo 240 DL Automat 1988 CO-Halt För Hög

Postat: mån 17 sep 2012, 09:14
av Dedron
funderar på d, men när ja kopplar ur den så vill bilen dö. men kan den vara kass änndå?

Volvo 240 DL Automat 1988 CO-Halt För Hög

Postat: mån 17 sep 2012, 18:43
av Tungviktarn
Är det en 007?

Re: Volvo 240 DL Automat 1988 CO-Halt För Hög

Postat: mån 17 sep 2012, 18:46
av Dedron
De har ja inte kollat, spelar de någon roll eller vad tänkte du på?

Volvo 240 DL Automat 1988 CO-Halt För Hög

Postat: mån 17 sep 2012, 19:32
av Tungviktarn
Ja felaktig lmm kan göra att värdena blir skit är din bil en -88a? Dvs börjar regnummeret på N?

Re: Volvo 240 DL Automat 1988 CO-Halt För Hög

Postat: mån 17 sep 2012, 20:31
av Dedron
AHX ***

Volvo 240 DL Automat 1988 CO-Halt För Hög

Postat: mån 17 sep 2012, 21:20
av Tungviktarn
88a lmm 007 88b lmm 016