Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
#632404
Bara att montera, dra kablarna och byta dörrsidor eller modifiera befintliga så det passar mot de nya handtagen.
Inte speciellt svårt, men tar en stund att genomföra om man vill göra det seriöst för då får man lyfta ut stolar, mattor osv.
av blådåren
#632438
Att demontera stolar och mattor är inte nödvändigt för att få i elhärvan för bakre hissarna, det räcker med att släppa på mittkonsollen, b-stolps plasten, och tröskel-lister.
Lite lirkande krävs men det räcker att lyfta (krångla sej under) mattorna för att få i kablarna till bakdörrarna.

Att få i hissarna i dörrarna är lite mek eftersom det inte är solklart hur dom ska monteras, (elhissarna bör vara nerkörda i bottenläge för enkelhetens skull).
Det finns dock färdiga hål i dörrarna för skruvarna så när hissarna är rätt placerade så stämmer skruvhålen mot hissarna.
Det är lite lirkande att få hissarna förbi krock-balkarna i dörren, men med lite envishet så :wink: .
Framhissarnas "chassi" ska stå "snett" i dörren , inte horisontellt vilket man kanske kan tro.
Annars är det inga konstigheter, att lirka in elhärvan i förardörren kräver dock en hel del tålamod då den är rätt stor.

Det svåraste tycks ändå att vara att få med "allt" som hör till...
av 240RULE
#632477
blådåren skrev:Att demontera stolar och mattor är inte nödvändigt för att få i elhärvan för bakre hissarna, det räcker med att släppa på mittkonsollen, b-stolps plasten, och tröskel-lister.
Lite lirkande krävs men det räcker att lyfta (krångla sej under) mattorna för att få i kablarna till bakdörrarna.

Att få i hissarna i dörrarna är lite mek eftersom det inte är solklart hur dom ska monteras, (elhissarna bör vara nerkörda i bottenläge för enkelhetens skull)
Det finns dock färdiga hål i dörrarna för skruvarna så när hissarna är rätt placerade så stämmer skruvhålen mot hissarna
Det är lite lirkande att få hissarna förbi krock-balkarna i dörren, men med lite envishet så :wink: .
Framhissarnas "chassi" ska stå "snett" i dörren , inte horisontellt vilket man kanske kan tro.
Annars är det inga konstigheter, att lirka in elhärvan i förardörren kräver dock en hel del tålamod då den är rätt stor.

Det svåraste tycks ändå att vara att få med "allt" som hör till...
Hur menar du med att man ska köra dom i botten? Mina går runt tills jag bryter strömmen.

Så det finns alltså färdiga skruvhål.

Kan tillägga att jag bara har knappar,motorer och dörrhandtag
av blådåren
#634943
Då behöver du en hel del till...
Hissmekaniken byts som helhet !, den som är till elhissarna ser helt annorlunda !.
Det går inte att få motorerna att funka på vanlig vev-mekanik !!.
Har du bara motorer,knappar och handtag saknar du en hel del...
Kablaget måste du också ha med, det kan gå att bygga eget om man har shema men tar en jäkla tid och är svårt att få snyggt.
av 240RULE
#635111
blådåren skrev:Då behöver du en hel del till...
Hissmekaniken byts som helhet !, den som är till elhissarna ser helt annorlunda !.
Det går inte att få motorerna att funka på vanlig vev-mekanik !!.
Har du bara motorer,knappar och handtag saknar du en hel del...
Kablaget måste du också ha med, det kan gå att bygga eget om man har shema men tar en jäkla tid och är svårt att få snyggt.
Men isåfall, var kan jag få tag i dessa saker?
av blådåren
#635157
Hos han du köpte av ?.
Jag kan ha hissmekaniken till några av dörrarna, elhärvan är jag osäker på men ska kolla !.
av 240RULE
#635161
blådåren skrev:Hos han du köpte av ?.
Jag kan ha hissmekaniken till några av dörrarna, elhärvan är jag osäker på men ska kolla !.
Har ej köpt dom av någon, har haft dom själv.
Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]