Volvo 360GL 87:a B200F knackar, trimmad, E85 mm
Postat: fre 09 mar 2012, 10:25
Min bil knackar.
Teknisk info:
Standard B200F Block.
530topp planad, portad o dubbla ventilfjädrar.
H-kam med ställbart kamdrev.
Öppet luftfilter.
BTR.
E85.
Standard tändning o standard sprut.
Bredbandslambda.
Vad jag vet går inte tändningen ställa om, kommer inte ihåg nu om det är LE eller LH 2.2, men tror det är LU-jetronic.
Om jag inte kan ändra tändningen, är det kammen jag får skystera lite då? O om jag ska gör det ska jag vrida den med eller från motorns rotation?
Har en fundering till då jag mekar mycket med V8 så vet jag att den finns en ultimat tändningsinställning på alla cheva tex 36grader utan vakuum fullt öppen på bensindrift.
Har volvo något liknande?
Teknisk info:
Standard B200F Block.
530topp planad, portad o dubbla ventilfjädrar.
H-kam med ställbart kamdrev.
Öppet luftfilter.
BTR.
E85.
Standard tändning o standard sprut.
Bredbandslambda.
Vad jag vet går inte tändningen ställa om, kommer inte ihåg nu om det är LE eller LH 2.2, men tror det är LU-jetronic.
Om jag inte kan ändra tändningen, är det kammen jag får skystera lite då? O om jag ska gör det ska jag vrida den med eller från motorns rotation?
Har en fundering till då jag mekar mycket med V8 så vet jag att den finns en ultimat tändningsinställning på alla cheva tex 36grader utan vakuum fullt öppen på bensindrift.
Har volvo något liknande?