Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ÄnnuEnVolvo440
#679477
Fick SRS-lampan att slockna efter lite mek.

Men nu fungerar inte tutan.

Är någon som vet om tutan ingår i samma krets som SRS-lampan?

Tutan har varit seg de sista åren.
Användarvisningsbild
av Bosse9988
#679494
ÄnnuEnVolvo440 skrev:Fick SRS-lampan att slockna efter lite mek.

Men nu fungerar inte tutan.

Är någon som vet om tutan ingår i samma krets som SRS-lampan?

Tutan har varit seg de sista åren.
Vad gjorde du för att få den att sluta lysa? Kan vara bra att veta menar jag.
av svenskbil
#684112
hej på våran 460 var det en vit kabel som lossnat från instrumentet det med hastighetsmätare o liknade ganska pilligt att få dit kabeln men nu är srs lampan släckt:) det tog flera timmar innan jag kom på vad felet var.
av *pettson*
#685754
Är det någon som fortfarande vill ha tag i en felfri bag+ rattrulle till 460 för 800 plus frakt så hör ni av er. Ev går det utmärkt att få hel och fin ratt inkl bag och rulle för 1000kr plus frakt.
(säljer dom endast i ett par då jag VET att dom fungerar ihop, istället för att någon eventuellt har en trasig rattrulle och sen vill returnera en bag och tror att han eller hon är lurad.) PM:a eller maila.
Användarvisningsbild
av vetten
#685876
*pettson* skrev:Är det någon som fortfarande vill ha tag i en felfri bag+ rattrulle till 460 för 800 plus frakt så hör ni av er. Ev går det utmärkt att få hel och fin ratt inkl bag och rulle för 1000kr plus frakt.
(säljer dom endast i ett par då jag VET att dom fungerar ihop, istället för att någon eventuellt har en trasig rattrulle och sen vill returnera en bag och tror att han eller hon är lurad.) PM:a eller maila.
Äntligen!!! Någon som har fattat det här med att spara kuddar och dyl. och erbjuda sånt som vi vanliga dödliga efterlyst.
Jag försökte för ett tag sen att starta en sådan tråd, men det blev ingen respons så jag tog bort den, men tycker fortfarande att en sådan tråd där vi/någon som skrotar en bil med ok baggar odyl. och som vill dela med sej vore GULD värd :-)-)

Själv tänker jag ta ur och spara all SRS-utrustning som jag kan om jag skrotar en bil igen (det kan ju behövas för mej eller någon här som behöver) efter att ha kört ner den till slutet och som jag oftast gör med alla bilar jag haft utom "Sommarleksaken" Numera en 480T med lite ++ :twisted:
För mej har det oftast rört sej om halvnya/gamla bilar som fått göra god tjänst och flera har överlevt 20000mil med mej fast mätaren stod på 18000mil när jag köpte dom och det är bara Volvobilar som klarat den testen hittills, enbart god service och underhåll har gällt.

Bra Pettson :-)-)
av Kneeman123
#1423951
Att felsöka SRS görs i Krock modulen som sitter mellan framstolarna. Lyft först upp konsolen i bakkant och du ser då en fyrkantig plåtlåda. Det är krockmodulen, alltså styrenheten för SRS systemet.
Ut från den enheten kommer det en del kablar och du ska hitta en VIT kontakt avlång smal med tre uttag i. Gör en felsöknings kabel med två rundstift, de ska sedan i hålen i viss ordning för att få felkoder av bilen. Felkoderna ges av SRS Lampan på hastighetsmätaren, lampan blinka i olika serier för de koder som finns. ALLA FELKODER måste läsas ut innan den går att återställa. Precis så som i motorrummet, läs ut alla koder före återställning.
Hur vet jag vilken generator, V70N -02?

Hej igen! Det går bra att köra en LIN-[…]

Köpråd v90

Jo, om du hittar bil utan krok så låt […]

D4 balansaxlar

Bra fråga, säkert någon h&aum[…]

Jag försöker byta det mesta av bromsarna[…]