Sida 1 av 1

Volvo 244 88a: Fråga om Kamaxel samt Bakaxel.

Postat: tor 06 okt 2011, 00:09
av WilliamPersson1
Hej !

Jag har en Volvo 244 med B230F motorn, där sitter en M-kam i som jag tycker tråkig eftersom att den knappt drar.
Vad jag undrar är vilken kam som är att föredra om jag vill ha mycket vrid, kvittar om det är över hela registret eller bara på höga varv.
Jag vill även veta i vilken motor som denna kammen (som ni rekomenderar) sitter i.

Min bakaxel fråga är. När jag har hissat upp bilen och snurrar på hjulet så låter det som ett dovt ljud som kommer inifrån diffen, bör jag oroa mig för diff ras inom en snar framtid eller kommer det att hålla länge till ? Bränner inte gummi jätte ofta. Hehe :)

Tack på förhand för alla svar ! :)

Re: Volvo 244 88a: Fråga om Kamaxel samt Bakaxel.

Postat: tor 06 okt 2011, 01:04
av gnestakalle
Har du kollat oljan i diffen.

Mvh GK

Re: Volvo 244 88a: Fråga om Kamaxel samt Bakaxel.

Postat: lör 08 okt 2011, 15:07
av WilliamPersson1
Ska kolla den nu i nästa vecka.

Hur börjar det låta när diffen är nära ett ras, hör man det in i bilen då medans man kör och vad är det för ljud man ska lyssna efter?

Någon som kan ge mig ett konkret tips på en bra kamaxel som skulle ge mer knuff i min B230f :) ?

Re: Volvo 244 88a: Fråga om Kamaxel samt Bakaxel.

Postat: lör 08 okt 2011, 22:34
av greenbay
Tror Volvo sålde en trimkam som hette FX. Annars borde en K kunna funka. Bara att prova sig fram. Har du schims?
/greenbay

Re: Volvo 244 88a: Fråga om Kamaxel samt Bakaxel.

Postat: sön 09 okt 2011, 23:44
av WilliamPersson1
Jo det vet jag :) ! Aha okej, du råkar inte veta i vilken motor som K kamen sitter i :) ?
Ursäkta, men vad är schims :roll: ?

Re: Volvo 244 88a: Fråga om Kamaxel samt Bakaxel.

Postat: mån 10 okt 2011, 14:48
av Rådlös