Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nurre
#36834
Har en 460 -94 med ngn form av elfel. Både temp- och bensinmätaren står i botten för jämnan. Soppalampan lyser också alltid. Dessutom är i princip halva instrumentbrädan helt mörk. I övrigt så fungerar alla varningslampor och lampor för belysningen. Någon som har koll på var felet kan sitta??

Ett annat lite obehagligt fel är att motorn ibland tvärdör under färd. Finns ingen konsekvens i när det händer, ibland under full gas och ibland precis när man kopplat ur... vad kan det bero på?
Användarvisningsbild
av Gizz
#36853
Ungefär så betedde min bil sig när kolen i generator var slut. Bytte kol och laddade batteriet och bilen funkade bra igen. Inte så svårt att byta kolen och testa iaf. Tror att kolen kostade runt 300:- på mekonomen.

På min bil trillade bensinmätaren först fast ganska sakta, sen trillade värmen sakta. Sen dröjde det ett tag innan SRS lampan började lysa och en stund senare började ABS lampan lysa. Allt hände under 1 timmes körning. Sen stannade bilen vid en korsning när jag tryckte ner kopplingen. Den ville först inte starta men efter 10 minuter så startade den och gick i 20 minuter. Sen var det samma visa igen. Klarade mig hem med ett nytt batteri.

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]