Sida 1 av 1

Problem efter Kamrems byte "Hjälp" 440GL

Postat: tis 29 mar 2011, 23:28
av Tomas87
Hej jag fick byta kamrem efter att min gick av på min Volvo 440 GL -90 B18EP 1.7
ventiler med mer värkar ha klarat sig efter närmare koll...

jag byte med hjälp av haynes handbok som inte var någon större hjälp pga att den beskriver hur du gör när du har en hel befintlig rem du vill byta. men jag och min bror luska lite och tror vi har fått allt som han boken beskriver. det går att dra runt motor utan någon mötning mellan kolv och ventiler.Har någon erferenhet av att byta rem när en rem har gått av på en 440. vad kan det annars vara för fel.

Tack för hjälp i för hand

Re: Problem efter Kamrems byte "Hjälp" 440GL

Postat: ons 30 mar 2011, 06:58
av WoFFe
Har du kollat om det finns märknigar?

Re: Problem efter Kamrems byte "Hjälp" 440GL

Postat: ons 30 mar 2011, 16:50
av Michaelvecel
Så remmen är på ? Om du vrider motorn rätt, så ska du kunna köra in en 8 mm borr och blockera veven från att röra sig. Hålet sitter nere vid oljestickan, bara o skruva ur pluggen.

Vad är annars felsymptomen? (antar att du montera kamremmen)

Re: Problem efter Kamrems byte "Hjälp" 440GL

Postat: ons 30 mar 2011, 17:38
av Tomas87
Jag har kollat upp ventilerna var riktigt som dom skulle.... och det visade sig att 3 var krökta .... Så det blir topp renovering som gäller :) men tack ändå grabbar

Re: Problem efter Kamrems byte "Hjälp" 440GL

Postat: tor 31 mar 2011, 17:23
av Michaelvecel
Hehe där ser man. Tur att de inte var värre, ja hade totalt ras på min kärra :lol: