- ons 29 mar 2006, 13:29
#35912
Har en 360 -88 som är fantastiskt trevlig när den går. Emellertid har den lite fuktproblem, som resulterar i att den kan bli väldigt svårstartad när det har regnat på den.
Mitt otränade motoröra har kommit fram till att den inte tänder på alla cylindrar, och således har jag kommit fram till att det är en bra idé att pilla isär fördelardosan och spraya 556 och torka, eventuellt också dra loss kontakterna(kablarna) till tändstiften och göra en lätt-tork där. Detta brukar funka som lösning (i alla fall tror jag att det gör nytta). Bilen startar ju, efter att ha stått och pillat och startat och pillat igen och startat i ungefär fem-tio minuter.
Men nu har jag börjat fundera om felet egentligen ligger någon annanstans och mitt pillande inte är det som resulterar.
Är det någon som har någon idé om vad det beror på, eller som har erfarenhet av svårstartade, fuktiga volvos?
Mitt otränade motoröra har kommit fram till att den inte tänder på alla cylindrar, och således har jag kommit fram till att det är en bra idé att pilla isär fördelardosan och spraya 556 och torka, eventuellt också dra loss kontakterna(kablarna) till tändstiften och göra en lätt-tork där. Detta brukar funka som lösning (i alla fall tror jag att det gör nytta). Bilen startar ju, efter att ha stått och pillat och startat och pillat igen och startat i ungefär fem-tio minuter.
Men nu har jag börjat fundera om felet egentligen ligger någon annanstans och mitt pillande inte är det som resulterar.
Är det någon som har någon idé om vad det beror på, eller som har erfarenhet av svårstartade, fuktiga volvos?