Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av toledo16
Hej. Jag har en Volvo 244 årsmodell 87 b230f motorn 2.2 lh jetronic som vägrar starta.Bilen gick hur bra som helst dagen innan men när jag skulle till att starta dagen efter så gick den ej.Den vill som tända till.Har kollat att den får bränsle det är ok.Har också kollat huvudreläet.ok Kollat gnistan med ett teststift.Den gnistrar men hur bra den gnistrar vet jag ej.Har också testbytt tändstyrenheten som sitter på Hö framskärm.Är mkt tacksam för svar.Kan det vara t-spolen som har gett upp.Sitter det något förkopplingmotstånd på den här modellen?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
toledo16 skrev:Hej. Jag har en Volvo 244 årsmodell 87 b230f motorn 2.2 lh jetronic som vägrar starta.Bilen gick hur bra som helst dagen innan men när jag skulle till att starta dagen efter så gick den ej.Den vill som tända till.Har kollat att den får bränsle det är ok.Har också kollat huvudreläet.ok Kollat gnistan med ett teststift.Den gnistrar men hur bra den gnistrar vet jag ej.Har också testbytt tändstyrenheten som sitter på Hö framskärm.Är mkt tacksam för svar.Kan det vara t-spolen som har gett upp.Sitter det något förkopplingmotstånd på den här modellen?
Hur kollade du att den får bränsle? Hur kollade du reläet, löd gärna om alla lödpunkter då det kan vara svårt att se kallödningar. Har du en klart blå gnista eller en gulaktig. Vad jag förstår har du inte förkopplingsmotstånd i ditt tändsystem.

Mvh GK
av tuxedo
Hej och välkommen till forumet.

Skicker en länk där det mesta finns att läsa om både äldre och nyare insprutn.system för Volvo inkl. felsökn.

På startsidan kan du gå in på "Bränsleinsprutning och tändsystem".
Sedan får du skrolla ner tills du hittar avsnitten om LH jetronic 2.2.

http://smithimage.com/users/fassan/

Den här länken kan du ju studera parallellt med att du kommunicerar med oss här på forumet.

//Mvh. tuxedo.
Motorn tappar kraft och dör.

Om du kör bilen utan LMM inkopplad så b[…]

Det där är en kraftigt läckande v&a[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]