Volvo 245:a 83:a ''cokpit el död''
Postat: tor 21 okt 2010, 20:23
Tjenna tjenna hoppas någon kan hjälpa mig, börjar med lite bas fakta får ni komma med förslag eller frågor.
Volvo 245:a (d6) D24 om det hjälper, med tanke på att det ända som behövs för att få den att leva är till slagskabelen till startmotor och magnetventilen. Sedan behövs ju d+ (laddlampe kabeln) för att den skall ladda.
Årsmodell: 1983
Vad är det för motor: vw diesel d24:a (D6:a)
Beskriv felet: Skulle åka och hämta en kompis på tåget. Åker ner ditt då, (allt fungerar) laddningen är lite av och till (har voltmätare så har koll) annars går den hur bra som helst inge flimer i lysen eller något! inte lukta det bränd kabel heller! Så jag backar upp för en backe och ställde mig ville vara säker på att jag kom därifrån fall batteriet skulle dö. Stängde av den, ställde in mina elstolar (med avstängdmotor) som en grov röd kabel är kopplad till batteriet och avsäkrad sedan en vit tunnare kable kan vara back upp eller något sånt är kopplad på säkring 8:a Conrtesy lamp, Glove comp lamp, Glock, Luggage comp lamp, (engine bay lamp), (Centr Locking), (Power antenna), (Bootlid release).
Vilket fall som helst skulle jag starta epan, Vrider på tädningen till läge ll då skall ju alla kontrolllamporna lysa olja, laddningen, break failer, parking break, och trasig glödlampa men inget lyste sedan har jag en extra lite el pump inkopplad före filtret (för att under lätta kallstart) den lätt inte och mangetventilen slag ej till men startmotorn gick runt och vred jag på ljusvredet ett hak lyste pos lampor runt om, bromslyses fungerar hel/halv ljus fungerar, kombinations husets och mittkonsolens lyse fungera också i lägge 1 på ljusvredet
Varken soppa eller bensin mätaren fungera, gjorde förrut.
Så ja fick helt enkelt ta en kabel ifrån för pumpen och magnetventilen till pluspolen då gick han i alla fall
Vilken felsökning har redan gjorts? Kollat lite lättare saker som plus kablen i motor utrymmet, testat ett annat tändningslås (som jag vet fungerar)
Har det bytts några delar? tändninglåset
Hjälp ?? :mrgreen:
Mvh
Volvo 245:a (d6) D24 om det hjälper, med tanke på att det ända som behövs för att få den att leva är till slagskabelen till startmotor och magnetventilen. Sedan behövs ju d+ (laddlampe kabeln) för att den skall ladda.
Årsmodell: 1983
Vad är det för motor: vw diesel d24:a (D6:a)
Beskriv felet: Skulle åka och hämta en kompis på tåget. Åker ner ditt då, (allt fungerar) laddningen är lite av och till (har voltmätare så har koll) annars går den hur bra som helst inge flimer i lysen eller något! inte lukta det bränd kabel heller! Så jag backar upp för en backe och ställde mig ville vara säker på att jag kom därifrån fall batteriet skulle dö. Stängde av den, ställde in mina elstolar (med avstängdmotor) som en grov röd kabel är kopplad till batteriet och avsäkrad sedan en vit tunnare kable kan vara back upp eller något sånt är kopplad på säkring 8:a Conrtesy lamp, Glove comp lamp, Glock, Luggage comp lamp, (engine bay lamp), (Centr Locking), (Power antenna), (Bootlid release).
Vilket fall som helst skulle jag starta epan, Vrider på tädningen till läge ll då skall ju alla kontrolllamporna lysa olja, laddningen, break failer, parking break, och trasig glödlampa men inget lyste sedan har jag en extra lite el pump inkopplad före filtret (för att under lätta kallstart) den lätt inte och mangetventilen slag ej till men startmotorn gick runt och vred jag på ljusvredet ett hak lyste pos lampor runt om, bromslyses fungerar hel/halv ljus fungerar, kombinations husets och mittkonsolens lyse fungera också i lägge 1 på ljusvredet
Varken soppa eller bensin mätaren fungera, gjorde förrut.
Så ja fick helt enkelt ta en kabel ifrån för pumpen och magnetventilen till pluspolen då gick han i alla fall
Vilken felsökning har redan gjorts? Kollat lite lättare saker som plus kablen i motor utrymmet, testat ett annat tändningslås (som jag vet fungerar)
Har det bytts några delar? tändninglåset
Hjälp ?? :mrgreen:
Mvh