Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krippe
Hej

Är det någon som har kontakter i Finland, skulle behöva Volvo 240 oljetråg till D20:n. Det är den femcylindriga dieselmotorn som satt i 240!
Såldes ej i Sverige endast i Finland och övriga Europa. Hoppas genom detta inlägg få ett napp.

Krippe
Användarvisningsbild
av Ramon
Hej och välkommen till forumet krippe! Hoppas du skall trivas :D

Har du kollat med Jönköpings Bildemontering? Det är europas största bildemontering för Volvo och Renault, det kan hänta att dom har! Se länk nedan.

http://www.jb-bildemo.se/
av krippe
Hej Ramon

Tack för tipset, men det gav inget!!! Har jagat i hela Sverige men inget napp än... Hoppas på att någon kan ha något att tipsa om, som man inte redan försökt själv.

Krippe
av Strongman
Vad har man ett sånt tråg till?
av Arne
Hade inte någon av VW Passaterna en motor ställd på längden? Jag tänkte att kanske det skulle gå att använda sig av ett sådant tråg. För D20 är väl en VW motor.
av krippe
Hej Arne

Jo, visst skulle det gå att använda.. Men som du kanske redan vet så har 240:n en framvagnsbalk så tråget från en passat eller audi ryms inte utan en ordentlig modifiering. Enklast att hitta ett D20 tråg, det passar ju direkt.
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Arne skrev:Hade inte någon av VW Passaterna en motor ställd på längden? Jag tänkte att kanske det skulle gå att använda sig av ett sådant tråg. För D20 är väl en VW motor.
D20 är en Audi-motor och satt i Sverige enbart i 100 L5D.
niccediesel skrev:Är det nån som vet hur man kan få tag på en D20? Skulle vilja ha en femma i min 245-75
Satsa hellre på en D24, helst med turbo och IC. Den har sex cylindrar istället för fem och runt 50 hästar mer än D20. Är dessutom lättare att hitta.

/Håkan
av niccediesel
Visst, men jag vill ha tag i en d20 som satt i 240 (i Finland?) för då blir det lätt att ta motorfästen och tråg och lägga i en motor från Audi 100 tdi eller 850 ,s/v70tdi och få en betydligt snålare motor. Har sökt lite men utan resultat tyvärr, och finska fattar jag inget av.. :)

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]