460 -94 ,Startproblem, Byta tändningslås (switch) ?
Postat: tor 05 aug 2010, 21:06
Hej!
Dags för nya problem :D
Startade inte för det verkade vara dåligt med kraft i batteriet (batteriet ca 3mån)
Mätte upp laddningen och den verkade ok (ca 14V) på tomgång.
Lossade regulatorn och kolen var inte så vackra.
Läste att det kan vara problem vid högre varv samt att Valeo-generatorn inte är så bra?
Bytte iallafall regulatorn utan framgång.
Spänningsfall mellan generator och batteri ca 0.5 Volt.
Nu visar det sig att bilen startar om man vrider några gånger på startnyckeln (ibland även direkt)
Är det vanligt att bottenkontakten(switchen) i tändningslåset blir utsliten eller skall jag
söka närmare startmotor inkl anslutningar?
Byter man bara switchen eller är det hela tändningslåset som byts?
Tacksam för tips!
Mvh
/Lasse
Dags för nya problem :D
Startade inte för det verkade vara dåligt med kraft i batteriet (batteriet ca 3mån)
Mätte upp laddningen och den verkade ok (ca 14V) på tomgång.
Lossade regulatorn och kolen var inte så vackra.
Läste att det kan vara problem vid högre varv samt att Valeo-generatorn inte är så bra?
Bytte iallafall regulatorn utan framgång.
Spänningsfall mellan generator och batteri ca 0.5 Volt.
Nu visar det sig att bilen startar om man vrider några gånger på startnyckeln (ibland även direkt)
Är det vanligt att bottenkontakten(switchen) i tändningslåset blir utsliten eller skall jag
söka närmare startmotor inkl anslutningar?
Byter man bara switchen eller är det hela tändningslåset som byts?
Tacksam för tips!
Mvh
/Lasse