Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#439937
inte så säker .mina föräldrar har en 244 88a (tidig modell)lh 2.2 vi grejade med ljuset på de för ett tag seda med liknande problem. det visade sig att det satt ett relä strax ovanför kopplingspedalen som anslutningen hadde smält totalt på .ny skarv med kabelskor och allt funkade kanon igen. vet inte om detta var något extra på just denna bil för den var bla extrautrustrad med original larm men värt att kolla reläet satt hängande i kablarna. dock en multi kontakt så det var inget hemma kopplat.
#883942
Lånar tråden då det rör sig om samma problem.

Det är en 245a -92 det rör sig om.
Vrider jag över belysningsvredet till höger så slocknar allt.
Halvljuset funkar iaf i läge 0. Helljuset kan jag blinka med.
Har provat med ett annat vred och samma bekymmer.
Så nu har jakten på ett avlastningsrelä börjat.
Det finns inte i min bil känns det som. Har googlat efter det här felet ett tag nu och läst om placering både i mittkonsol och vid pedaler. Men inget relä någonstans.
Ringde idag till Volvo för att höra om det fanns relä att få tag på och han menade på att det bara skulle vara att sticka upp handen vid höger sida om ratten så skulle det finnas där. Där är heller inget relä.

Skulle någon som vet var reläet sitter kunna ta en bild på det så att jag vet exakt vad jag letar efter och gärna på placering? Håller på att bli tokig på det här nu och det är ju knappast lönt att försöka besiktiga innan detta är löst.
Spelar det någon roll var det är placerat om det är en automatare?
#884104
tror det sitter där intervallreläna till torkarna sitter.
Vik upp golvmattan på förarsidan, skruva loss fotstödsplåten alt om det går att fiska upp reläna med hjälp av kablarna, hänger bara ner framför denna plåt.
#884714
Jag hittade det till slut. Det satt i mittkonsollen. Där de flesta ritningar/bilder visar att relä till c-lås sitter. Där satt mitt relä.
Hade det inte varit för den brända kontakten så vet ifan om jag någonsin hade hittat det.
Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]

@Officefb , Enklast är väl att kö[…]