Tips och råd ang B21a topplock och vakuumslangar
Postat: ons 07 okt 2009, 15:39
Hej
Har pluggat egr ventilen pga att vakuumventilen(eller vad det nu heter)gick sönder, men jag har två vakuumslangar som jag inte vet exakt vart de ska sitta.

Om någon vet så är jag mycket tacksam för svar:)
Har även problem med att bilen läcker vatten, så jag tog av topplocket och bytte topppackningen, men den läcker fortfarande vatten(droppar väldigt lite) och den vägrar att starta. Läcker just under andra tändstiftet(se bild).

Har kollat kompen och den är bra på alla cylindrar. Vad borde jag göra? Kan toppen vara skev och ändå ha bra komp?
Alla tips och trix är välkomna:)
MvH Anton
Har pluggat egr ventilen pga att vakuumventilen(eller vad det nu heter)gick sönder, men jag har två vakuumslangar som jag inte vet exakt vart de ska sitta.

Om någon vet så är jag mycket tacksam för svar:)
Har även problem med att bilen läcker vatten, så jag tog av topplocket och bytte topppackningen, men den läcker fortfarande vatten(droppar väldigt lite) och den vägrar att starta. Läcker just under andra tändstiftet(se bild).

Har kollat kompen och den är bra på alla cylindrar. Vad borde jag göra? Kan toppen vara skev och ändå ha bra komp?
Alla tips och trix är välkomna:)
MvH Anton