Sida 1 av 1

240 mekanisk insprutning

Postat: mån 24 okt 2005, 16:53
av Rollon
är det någon skillnad på mekanisk insprutning och elektronisk?

är ute och letar efter en bil och hittade 240 turbo.

Postat: mån 24 okt 2005, 23:18
av Dobermann
Skillnaden är typ allt, kan du välja mellan å köpa en mekanisk å en elektrisk köp den elektriska, men det brukar ju vara mekaniskt sprut i 240 (K-jet)

Postat: tis 25 okt 2005, 00:41
av Rollon
ok... är det någon stor nackdel med mekanisk? vanliga problem? dyra problem?

Postat: tis 25 okt 2005, 22:25
av Hilmer
K-jet (mekaniskt) är faktiskt bra grejer, har kört många mil/bilar med detta utan några större beskymmer.
Men med detta precis som allting annat så kan saker och ting strula, men oftast är det väldigt enkla/billiga fel.
Nackdelen är ju att dom kan vara rätt törstiga när dom börjar komma till åren.
Satt 75-88 på 240.

LH2.2 (elektriskt) satt på vissa redan -87 (eller kanske redan -86??) och följdes sedan utav LH2.4 från sent 88-93.
Dessa är jag inte så hemma i, men har fått uppfattningen av att inte heller dessa skapar några större beskymmer.

Postat: tor 27 okt 2005, 23:41
av Dobermann
Kan bara hålla med k-jet är bra grejer med dom kan sluka kopiösa mängder med bensin när dom blir nötta och dom flesta har väll nu för tiden gått rätt långt och är därmed rätt nött, sen ville du ha en turbo och jag har bara sett ett fåtal 240 turbo med elektrisktsprut(orginal) och det har varit i -85:or

Postat: fre 28 okt 2005, 22:29
av Hilmer
Dobermann skrev:Kan bara hålla med k-jet är bra grejer med dom kan sluka kopiösa mängder med bensin när dom blir nötta och dom flesta har väll nu för tiden gått rätt långt och är därmed rätt nött, sen ville du ha en turbo och jag har bara sett ett fåtal 240 turbo med elektrisktsprut(orginal) och det har varit i -85:or
240 Turbo har aldrig varit utrustade med elektriskt sprut original, enbart k-jet på dessa.
Fanns även en R-sportsats till förgasarmodellerna för att överladda dessa, de sk AT-motorerna.

Postat: lör 12 nov 2005, 20:29
av Mysko
Dobermann skrev:Kan bara hålla med k-jet är bra grejer med dom kan sluka kopiösa mängder med bensin när dom blir nötta och dom flesta har väll nu för tiden gått rätt långt och är därmed rätt nött, sen ville du ha en turbo och jag har bara sett ett fåtal 240 turbo med elektrisktsprut(orginal) och det har varit i -85:or
Kopiösa mängder mmmm håller med.... Hade en 83:a Turbo, kom sällan mer än runt 37mil på 50-55 liter. Gasade man dessutom på ordentligt, så var 1½l milen inga problem.

Körde den som snålast på 0,9 men då tittade jag mer på laddmätaren än på vägen. Fick en härlig kramp i högerbenet åxå.