Sida 1 av 2
kamremsklabb 2,0 motorn 460-95
Postat: ons 03 jun 2009, 20:37
av volvojonas
jag har bytat toppackning och samtidigt bytades remmen,men fast skiten står rätt vägrar
den att starta :evil: den låter rent komplös när man kör runt också,vad f? :evil: n
kan de vara som jävlas?sätter man remmen i "fel läge" låter den normalt när man kör runt :shock:
hjälp vad göra,ger snart upp och skrotar den,fast den är i fint skick
Re: kamremsklabb 2,0 motorn 460-95
Postat: tor 04 jun 2009, 23:02
av vetten
Kompprov??
Re: kamremsklabb 2,0 motorn 460-95
Postat: lör 13 jun 2009, 17:14
av volvojonas
i dag bogserade vi skiten och den var lika död för de :evil:
men ventilerna låter värre än en gammal b18
hade av kammen ochså men hittar inget fel på ventilerna
lät normalt innan när den gick.ger upp nu,skiten var
nära att få en slägga genom vindrutan :twisted:
brukar alldrig ge upp i första taget,men den här
verkar ju helt hopplös,möget åker åt helvete nu :evil:
Re: kamremsklabb 2,0 motorn 460-95
Postat: lör 13 jun 2009, 17:51
av vetten
Varför bytte du toppackningen? Hade du haft ett kamremshaveri innan och har du tagit ett kompprov på den?
Eftersom du skriver att ventilerna låter illa så verkar det ju bero på dom och om någon ventil har fått sej en smäll så är det ju knappast något komp i den.
Re: kamremsklabb 2,0 motorn 460-95
Postat: lör 13 jun 2009, 21:23
av volvojonas
packningen bytades för den tryckte ut olja,kass vid en oljekanal
kamremmen var inte av,bilen funkade perfekt när den skruvades isär
kompet var normalt och inget ventilklipp,men nu hörs den komplös
när man kör runt starten,av nån konstig jä?!a anledning :evil:
Re: kamremsklabb 2,0 motorn 460-95
Postat: sön 14 jun 2009, 00:30
av DannePe
Har du vridit runt motorn utan kamrem?
Re: kamremsklabb 2,0 motorn 460-95
Postat: sön 14 jun 2009, 09:54
av volvojonas
nej,jag vet att de kan bli ventilsallad,men även om man drar runt för hand lyckas
man inte kröka ventilerna,
Re: kamremsklabb 2,0 motorn 460-95
Postat: sön 14 jun 2009, 10:42
av vetten
Ofta när man byter toppackning så planar man ju toppen, åtminnstånde förr i tiden. Sen är det ju viktigt att man följer schemat för hur toppen ska dras, i vilken ordning bultarna dras åt. Dom ska ju först dras med momentnyckel och sen släppas lite föra att till sist "vinkeldras" ett visst antal grader.
Jag skulle nog börja om från börja för att se att jag inte gjort nåt fel, ja jag vet att det kan kännas trist och det där du skrev om "släggan" :evil: kan jag förstå :lol: men du får ju en chans att se att det inte har hänt något skit under jobbets gång. Så ge inte upp eftersom du skriver att du inte brukar ge upp i första taget :mrgreen:
Re: kamremsklabb 2,0 motorn 460-95
Postat: sön 14 jun 2009, 14:36
av volvojonas
det är draget efter beskrivningen :( får väl ta av skiten igen
och se vad som hänt :???: :twisted:
Re: kamremsklabb 2,0 motorn 460-95
Postat: sön 14 jun 2009, 16:59
av vetten
volvojonas skrev:det är draget efter beskrivningen :( får väl ta av skiten igen
och se vad som hänt :???: :twisted:
Ja du vet Murphys lag ?:-/