Sida 1 av 1
Volvo 440 -90 Kamremen Av
Postat: tis 14 apr 2009, 19:54
av hejsan10
Hej har en volvo 440 -90 häromdagen gick kamremen av på bilen. På volvo säger dom att det bara är att skrota. Men jag undrar om det är så illa.
Någon som vet om det är värt ett försök?
i annat fall någon som har lust att köpa ?
mvh Peter
Re: Volvo 440 -90 Kamremen Av
Postat: tis 14 apr 2009, 21:47
av fxr-90
Släng dit en ny rem och ta ett komp-prov.Har den klarat sig så köp en trisslott....

Re: Volvo 440 -90 Kamremen Av
Postat: ons 15 apr 2009, 00:02
av vetten
Ventilsallad :-O) Helt säkert. Byte av topp brukar bli billigast ?:-/
Re: Volvo 440 -90 Kamremen Av
Postat: mån 20 apr 2009, 22:57
av brollan
samma sak hände mig men kan nån tala om hur man får bort remskivan från vevaxeln sitter ju stenhårt o föresten är den normalgängad ? så jah inte lossar åt fel håll ?
Re: Volvo 440 -90 Kamremen Av
Postat: ons 22 apr 2009, 00:42
av brollan
brollan skrev:samma sak hände mig men kan nån tala om hur man får bort remskivan från vevaxeln sitter ju stenhårt o föresten är den normalgängad ? så jah inte lossar åt fel håll ?
fick bort den , den var rättgängad ; satte dit ny kamrem / den andra var det bara trasor av, satte tebax allt startade bilen o den gick som en klocka, ingen ventilsallad där inte , alla säger att det blir skrot men då kan jag säga att dom bara gissar för min hände inget med o jag har också tagit kompprov o har typ samma tryck i alla så jag vet inte , kanske b18 u är bättre än b20f , min rem gick av på tomgång o jag provade alldrig o starta om den förren jag bytte remen, så kostnaden vart 145 kr för remmen o 170 för spännaren o lite svordommar o kaffe , sen gick den igen
Re: Volvo 440 -90 Kamremen Av
Postat: sön 26 apr 2009, 01:08
av vetten
brollan skrev:brollan skrev:samma sak hände mig men kan nån tala om hur man får bort remskivan från vevaxeln sitter ju stenhårt o föresten är den normalgängad ? så jah inte lossar åt fel håll ?
fick bort den , den var rättgängad ; satte dit ny kamrem / den andra var det bara trasor av, satte tebax allt startade bilen o den gick som en klocka, ingen ventilsallad där inte , alla säger att det blir skrot men då kan jag säga att dom bara gissar för min hände inget med o jag har också tagit kompprov o har typ samma tryck i alla så jag vet inte , kanske b18 u är bättre än b20f , min rem gick av på tomgång o jag provade alldrig o starta om den förren jag bytte remen, så kostnaden vart 145 kr för remmen o 170 för spännaren o lite svordommar o kaffe , sen gick den igen
Du ska vara glad att remmen gick av när bilen gick på tomgång :mrgreen: För det där jag skrev om ventilsallad är ju tyvärr det vanliga ?:-/ men då går remmen av när man kör och motorn kanske varvar mellan 1500-3500r/m och DÅ :-O) händer det grejer ska du veta :-O)
Så skatta dej LYCKLIG att du slapp det och klarade motorn

-)