Sida 1 av 1
min 90ans 440 GL med T-paket går knas..
Postat: sön 04 sep 2005, 21:34
av RyMaN
Hoppas på lite tips...
1. När det är varmt ute lr att motorn är varm så klickar startmotorn ibland.. MEN går hur bra som helst på vintern...
2. när man ligger o kör, spelar ingen roll på hastigheten, så ryker han till då o då.... MEN inte på vintern...
3. Tomgången är ojämn när det är varmt ute lr när motorn är varm... samma sak här... INTE på vintern!!
Jag har tröttnat på detta o undrar om det finns nån som känner till problemet... ska nu i dagarna kolla om han tar tjuvluft någonstans, byta fördelarlock, rotor o kablar....
Gärna tips om styling oxå.....
-------------------------------------------------
440 power!! =P
Postat: mån 05 sep 2005, 21:42
av Odium
har för mig att jag sett liknande fel i nån annan tråd här i krokarna... kolla genom eller sök på forumet så hittar du säkert något matnyttigt :)
Re: min 90ans 440 GL med T-paket går knas..
Postat: tis 06 sep 2005, 13:36
av SmileRacer
RyMaN skrev:Hoppas på lite tips...
1. När det är varmt ute lr att motorn är varm så klickar startmotorn ibland.. MEN går hur bra som helst på vintern...
2. när man ligger o kör, spelar ingen roll på hastigheten, så ryker han till då o då.... MEN inte på vintern...
3. Tomgången är ojämn när det är varmt ute lr när motorn är varm... samma sak här... INTE på vintern!!
Jag har tröttnat på detta o undrar om det finns nån som känner till problemet... ska nu i dagarna kolla om han tar tjuvluft någonstans, byta fördelarlock, rotor o kablar....
Gärna tips om styling oxå.....
-------------------------------------------------
440 power!! =P
Hade lite samma symtom på min bil i sommar, men jag har en 440tic, var lite snål så jag tankade 95 oktanigt, och den gick knakigt som fean. Började tanka 98 för några veckor sen å de vars en jäkla skillnad, nu svarar den kanon bra med turbon... :D ,
Vet inte vad du har, om du har turbo eller en vanlig GL..?
men de låter som att du får tjuvluft.
Sen de där med startmotorn, är de när du ska ha igång bilen? För om de är de så gör ren alla polerna fram mot startmotorn, kan vara erjat å dålig kontakt bara...
mvh Håkan
Ägare av
Volvo 400Power Club
....
Postat: tis 06 sep 2005, 20:25
av RyMaN
tjuvluft var det... hittade en spricka i insugsgummit... (mellan filtret och insuget)
det är en GL motor jag har.. det vet jag... nja jag kan väll testa 98 ;) och ska kolla kontakterna vid startmotorn *SUCK*
den sitter väldigt roligt till... för jag har bytit låda en gång på den hära skrutten ^^
...
Postat: sön 11 sep 2005, 17:50
av RyMaN
fats startmotorn bråkar fortfarande... *suck*
Postat: tis 13 sep 2005, 14:20
av boostofta
Bara att gräva ner hande och "känna" lite. Lirka lite på den klena kabeln. Efter en stund har du lirkat bort den mesta ärjen.
Är du seriös så lossar du den helt och byter kabelsko, samt fettar in kontaktsiftet innan du återmonterar.
Postat: ons 14 sep 2005, 12:45
av RyMaN
Tackar för tipset.... ska skruva lite i helgen med den.... för tydligen drar den liiiite lite tjuvström.... NÅNSTANS... =/