Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jontezan
Hej har funderingar på att byta motor i min 240-88 med en 230f till en 230ft (från en 740). Frågan är kan man använda 240:ins elsystem till den nya motorn med boxar och allt?? Eller kommer jag behöva köpa andra boxar?? Och isåfall undrar jag om det är lh jetronic 2.2 eller 2.4??
Användarvisningsbild
av Hilmer
Det är LH 2.4 du ska ha till ft-motorn, det beror på om din är en tidig eller sen -88 om du har 2.2 eller 2.4 och kan använda detta ihop med den nya motorn.
Det är hela kabelhärvan man måste ha, det räcker inte med boxarna.
Tänk på att du antingen får flytta ner och blockmontera fördelaren eller modifiera torpedväggen då fördelaren sitter i toppen på dessa.
av jontezan
ok, vet inte om det är en 88b. Det finns iaf ett diagnostik utag i den. Motorn i fråga som jag har på g har fördelaren monterad i blocket redan.
av jontezan
Jag har fått i motorn nu=) jag har använt hela original elsystemet men bytt till en box från 740. Har gnista men soppapumpen vill ej gå. Har ström vid säkring 4(in tank pump) och 6(main fuel pump). Vad kan felet vara??

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]