Motorbyte! Från B230F till B230FT
Postat: mån 01 sep 2008, 21:44
Tjenare.
Jag hade tänkt byta motor i min volvo 244GLT-89a.
Har en B230F motor i 240n nu och har renoverat upp en B230FT motor från en volvo 944 -92a.
Under 175Nm så behövde jag inte ha ventilerade skivor fram och 1031 bakaxel.
Men el-systemet? Måste jag ha El-härvan och boxrarna från 940n? Eller gör de att köra på 240ns boxar bara att man byter till låg ohm:iga motstånd till spridarna eftersom de är gröna spridare på B230FTn.
Och om man laddar på ordentligt, Kommer tändningen och bränsle boxen på en 240 hänga med? eller kommer hela skiten att spika?
Turbo motorn: B230FT original. 165Hk. Nm( ? ) år: -92.
Det är inget "megabygge" tänkte bara byta motor så de vart lite mer krut i den..
Jag har hört runt ett bra tag nu och ingen kan enas om svaren.. Så fullt ärliga svar och "chansa inte" Om du vet så svara! Behöver informationen!
Tack för svar! För det behöver jag! "/
Jag hade tänkt byta motor i min volvo 244GLT-89a.
Har en B230F motor i 240n nu och har renoverat upp en B230FT motor från en volvo 944 -92a.
Under 175Nm så behövde jag inte ha ventilerade skivor fram och 1031 bakaxel.
Men el-systemet? Måste jag ha El-härvan och boxrarna från 940n? Eller gör de att köra på 240ns boxar bara att man byter till låg ohm:iga motstånd till spridarna eftersom de är gröna spridare på B230FTn.
Och om man laddar på ordentligt, Kommer tändningen och bränsle boxen på en 240 hänga med? eller kommer hela skiten att spika?
Turbo motorn: B230FT original. 165Hk. Nm( ? ) år: -92.
Det är inget "megabygge" tänkte bara byta motor så de vart lite mer krut i den..
Jag har hört runt ett bra tag nu och ingen kan enas om svaren.. Så fullt ärliga svar och "chansa inte" Om du vet så svara! Behöver informationen!
Tack för svar! För det behöver jag! "/