Sida 1 av 1

Kabelschema 245-88

Postat: tis 08 jul 2008, 12:14
av Martin Fåglefelt
har haft ur min motor (b230f)och kopplat in den igen...nu har jag en kvadratisk fyrpolig kontakt till övers vid styrboxen, en gul-grön som signalkabel på startmotorn, och från batteriet till starten, senare vidare till generatorn... Tändning och stereo och allt funkar, men inte startmotorn... Jag förstår inte var felet sitter, för min vapendragare som drog ur all el, drog till Frankrike ??:-/ :wink:

Någon runt Jönköping som kan 240's, eller så? Eller om någon lite halvakut kan berätta för mig vad jag gjort fel. Sen har jag en blå kabel som ligger nära kabelstammen vid torpedväggen.... en del kompisar säger att det är diagnosuttag...jag vill få det till något vesäntligare. Blå kabel, med svart och fin kabelsko....tror tom det står ett nummer på den....behöver vara i Göteborg om 2 dagar...så lite akut är det.... :cry:

MVH Martin Fåglefelt


(Det kan vara så att jag helt enkelt är en klåpare som har tummen mitt i näven, och inte borde syssla med bilar...) :???:

Re: Kabelschema 245-88

Postat: tis 08 jul 2008, 13:05
av Rådlös
Jag har inte så mycket till schema att komma med, men: Det är inte säkert att du har något diagnosuttag. Det beror på om det är en tidig eller sen -88. Lite slentrianmässigt kallas dom i Volvokretsar för 88:a och 88:b. Det var alltså så att på sena 88:or kom det diagnosuttag under modellåret.
Diagnosuttaget skall i så fall sitta vid vänster fjäderben, en svart plastdosa med lock. I den finns ett antal "kontaktpoler" samt en liten sladdstump och en trycknapp och lysdiod. Har du detta, så har du en 88:b.

Re: Kabelschema 245-88

Postat: tis 08 jul 2008, 17:28
av Martin Fåglefelt

Re: Kabelschema 245-88

Postat: tis 08 jul 2008, 23:27
av Hilmer