Sida 1 av 2

kupé fläkt i 440

Postat: lör 02 jul 2005, 20:56
av 440TIC
min kupefläkt har slutat att gå på högsta hastighet....

bilen är en 440 med ac, men detta är tydligen ett vanligt fel,, har två 440 med samma problem!! Men det är alltså bara högsta hastigheten på fläkten som inte fungerar!!

Vad kan det bero på? Och vad göra för att fixa det??

Postat: mån 04 jul 2005, 18:59
av Sparkz
Har för mig att högsta hastigeten har en egen säkring på 400, kolla det!

Postat: ons 27 jul 2005, 20:49
av 440TIC
Någon som vet mer säkert??? Innan jag river ner något!!

Postat: ons 27 jul 2005, 22:15
av mr-tnt
Jag har samma fel på min bil och jag har letat överallt och kan inte hitta något. Jag har rivit ner allt och kollat alla säkringar och nu har jag bytt nästan alla relän och det gör ingen skillnad..
Om du hittar felet så lovar jag att jag är nyfiken på det me......


Thomas

Postat: mån 01 aug 2005, 20:21
av 440GLT
kolla så att det inte är ett motsånd som är bränt, detta händer vid överbelastning (vid mycken användning).

Postat: tis 02 aug 2005, 14:54
av 440TIC
Och det sitter..... vart???

Postat: mån 26 sep 2005, 21:36
av 440TIC
Har forskat lite i elchemat nu!!

Har man inte AC så har högsta hastigheten ett separat relä innanför handsfacket!!

Har man däremot Ac som jag har.... så går kabeln in i själva panelen till ac:n igen efter knappvredet...... vet någon om det sitter något relä eller säkring där inne eller kan det vara hela panelen som flippat ur???

Postat: tis 27 sep 2005, 09:32
av boostofta
Men har du kollat säkringen än???
Hastigheterna 1,2 och 3 har en säkring, hastighet 4 har en annan. tar typ säkert en hel minut att kolla.

Postat: ons 23 nov 2005, 16:43
av 440TIC
boostofta skrev:Men har du kollat säkringen än???
Hastigheterna 1,2 och 3 har en säkring, hastighet 4 har en annan. tar typ säkert en hel minut att kolla.
När jag bytt den hela säkringen mot en annan hel säkring,,,, och ingen skillnad...
vad gör man då?????

Postat: mån 05 dec 2005, 14:27
av boostofta
På 480 brukar lödningarna vibrera loss i den styrenheten, plocka ut och gå över löddningar.
Har du fått tag på elschema är det ju bara att följa strömmens väg och mäta, mäta, mäta, någonstans tar det slut, där är felet ;)