Sida 1 av 1

motor problem b21 turbo bränsle slangar

Postat: sön 30 dec 2007, 02:54
av mallossi
tjena har ett litet bekymmer
för ett tag sen fick jag för mig jag skulle plocka ut min lilla b18 från 142 an o sätta i en b21 turbo motor :D allt gick som smort turbo motorn starta som ett vild djur :twisted: och allt va frid o fröjd sen ställde jag skiten för en lite mer uppigande kaross ändring och nu startar inte skiten :( vad ha jag då gjort jo följande jag plockade av slangarna till bränsleinförslen för en liten renovering av bränslesystemet plus att en av spridarna va kass men jag visste inte vilken och jag tror jag har fått slangarna fel för bilen går skit. Var får man reda på hur slangarna ska sitta för skånebil här nere e ju rent kass :roll: svara gärna med en länk till en skiss eller nått alla svar är mottagligt tack på för hand

nille

Postat: sön 30 dec 2007, 07:02
av Hilmer
Med original insprut (k-jet) så kan du inte få slangarna fel, det matar ju på vad dom kan hela tiden på alla spridarna. Det som kan ha hänt om du demonterat alla slangar är att du fått fel på tryck och retur på bränslehuvudet, det finns pilar gjutna att gå efter. Har du demonterat hela bränslehuvudet eller du har bara lossat på själva slangarna!? Lätt att missa nån bricka eller liknande så att man får fel bränsletryck.
Ett annat vanligt fel på k-jet när dom stått ett tag är att luftvågen sätter sig, brukar räcka med att lyfta denna manuellt med tändningen på (så att man har bränsletryck) så den sprutar in soppa, sen brukar det normalt sett starta och efter en stund så rör sig vågen som den ska.

Sen skriver du lite luddigt, först startar den inte alls och sedan går den "skit"...
Inte lätt att felsöka via nätet, och inte blir det lättare av att man får information som kan tolkas lite olika ;)